Analytici v anketě agentury Reuters čekali, že se v srpnu v celoročním přepočtu prodalo 17,3 milionu vozů. Analytici počítali s oslabením trhu zejména kvůli kalendářovému posunu. Jedním z nejrušnějších prodejních dní v USA bývá prodloužený víkend před Dnem práce o prvním zářijovém pondělí; jeho výsledky automobilky obvykle započítávají do srpnového prodeje, letos je ale kvůli pozdnímu datu zahrnuly až do září. Někteří analytici také čekali, že negativní vliv na prodej aut budou mít i nedávné otřesy na akciovém trhu, to se ale nepotvrdilo.

Prodej šesti největších automobilek na americkém trhu překonal očekávání analytiků. Toyotě, Hondě, Nissanu a GM prodej sice klesl, avšak méně, než se čekalo.

Odbyt vozů největší americké automobilky General Motors klesl v meziročním srovnání o 0,7 procenta, analytici v anketě agentury Reuters ale odhadovali pokles o pět procent. Americká dvojka Ford Motors zvýšila prodej o pět procent a odbyt americko-italské skupiny Fiat Chrysler vzrostl o dvě procenta.

"Všechny základní ekonomické faktory, které sledujeme, tedy vývoj zaměstnanosti, disponibilních příjmů a cen pohonných hmot, jsou v dobré formě a to by mělo udržet prodeje na vysoké úrovni," řekl šéf prodeje GM Kurt McNeil.

Japonská Toyota, která je trojkou amerického trhu, prodala o 8,8 procenta automobilů méně než o rok dříve. Odbyt vozů Nissanu klesl o jedno procento.

Údaje o prodeji automobilů jsou důležitým ukazatelem vývoje celkových spotřebních výdajů. Ty zajišťují více než polovinu ekonomické aktivity Spojených států.