"Zájem firem o účast v podnikatelských misích do ciziny stoupá. Tyto akce totiž firmy považují za způsob, jak prohloubit už existující obchodní vztahy a není ani výjimkou, že uzavřou nové kontrakty s nově poznanými protějšky na místě," uvedl viceprezident Hospodářské komory Bořivoj Minář.

Hospodářská komora hledá pro české firmy investiční příležitosti a odbytiště hlavně v mimoevropských zemích. Podporuje především export do třetích zemí, na trhy severní či subsaharské Afriky, Asie nebo Latinské Ameriky. "Obchodní vztahy se nám v těchto zemích dobře navazují i díky tradičním tuzemským značkám, jakými jsou třeba Baťa, Zetor, Jawa nebo Škoda, které si v zahraničí vybudovaly skvělou pověst," dodal Minář.

Kromě mise do Íránu vypraví letos komora mise nejméně do dalších deseti zemí. Doprovodná podnikatelská mise předsedy vlády ČR na společné jednání vlád do Srbska se uskuteční 1. a 2. září, na sedmidenní misi do Mongolska odletí zástupci českých firem 20. září. Doprovodná podnikatelská mise ministra průmyslu a obchodu na zasedání mezivládní Smíšené komise do Gruzie a Arménie se uskuteční 14. až 16. října. Dále půjde o Čínu, Mexiko a Kolumbii, země Perského zálivu a Vietnam. Komora vyjednává i o dalších destinacích, o které podnikatelé mají největší zájem.