Praha prostřednictvím Technické správy komunikací již s každým provozovatelem či majitelem o možnosti zapojení jejich parkoviště do systému P+R předběžně diskutovala. "V případě nastavení pravidel je možnost rychlého zprovoznění plochy, prostory jsou zkolaudovány pro parkování vozidel," píše se v materiálu.

Důvodem kroků Prahy je nedostatečný počet míst na současných parkovištích. "Každé takové místo je pro Prahu důležité," uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD)). Praha navíc letos nevybuduje ani jedno nové záchytné parkoviště. Podle Dolínka je nyní nejblíže začátku výstavby nové P+R na Zličíně, kdy ale bude, není jasné. "Radnice proti parkovišti není. Je potřeba se ale dohodnout s jedním vlastníkem pozemku, pak budeme moci na Zličíně investovat," řekl.

Mezi vytipovaná místa patří například parkoviště u stanice metra A Veleslavín, na trase B u stanic Vysočanská, Nové Butovice a Zličín a na trase C u stanic Pražského povstání a Letňany. Celkem by mohlo jít až o 1764 nových parkovacích stání. Náklady na jedno parkovací místo by byly 500 až 2500 korun za měsíc.

Podle údajů z EIA, v jejímž rámci se posuzuje vliv stavby na životní prostředí, by další hlídané parkoviště s více než tisícovkou míst mohlo v příštích letech vzniknout na Chodově. Naopak z plánu postavit P+R na Smíchově sešlo.

Praha má podle výroční zprávy TSK 16 záchytných parkovišť P+R s celkovou kapacitou přes 3000 stání. Parkoviště P+R (park + ride, tj. "zaparkuj a jeď") jsou primárně určena pro mimopražské řidiče, kteří zde zanechají svůj automobil a do centra Prahy jedou MHD. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech.

Cena za stání na parkovištích P+R zapojených do systému MHD činí 20 korun. Podle údajů TSK jsou parkoviště z hlediska nákladů na provoz pro město dlouhodobě ztrátová. Z ekonomické bilance vyplývá, že Praha loni na správě stání prodělala přes 14 milionů korun.