"Největší agenda SFDI bude ještě několik let spojena se skutečností, že fond zprostředkovává čerpání evropských prostředků z Operačního programu Doprava 2014 - 2020 i předchozího programu," řekl nově jmenovaný ředitel. SFDI se kromě toho připravuje na rozšíření své činnosti. Nově by do financování infrastruktury mohla patřit modernizace a výstavba trolejbusových či tramvajových drah, metra či výstavba multimodálních překladišť.

Hořelica vedl fond dopravy jako pověřená osoba od letošního února, kdy byl tehdejší ředitel Tomáš Čoček jmenován náměstkem ministra dopravy pro ekonomiku a evropské fondy. O místo nového šéfa SFDI se podle Neřolda ucházel také Jiří Rutkovský, liberecký radní a bývalý náměstek liberecké primátorky v letech 2011 až 2014.

Peníze, které prostřednictvím fondu směřují do výstavby infrastruktury, v letošním roce vzrostly zhruba o 20 miliard korun na bezmála 95 miliard Kč včetně dotací z Evropské unie. Ze státního rozpočtu Sněmovna fondu schválila příspěvek ve výši 44 miliard korun, na čemž se podílejí mimo jiné výběry silniční daně, mýta a zisky z prodaných dálničních kuponů.