"Byla to naše dlouhodobá snaha a vize, která po dokončení projektu přinese výhody při povodňových stavech hlavně občanům a firmám, žijícím a působícím v přímé blízkosti řek," uvedl Michal Abt z Poříčního oddělení Krajského ředitelství Policie hlavního města Prahy. Podle něj se tak policisté budou moci při povodních od první chvíle soustředit především na pomoc lidem, a nebudou muset řešit záchranu vlastních plavidel.

Konstrukce nově budovaných ochranných stání je navržena tak, aby se mola s plovoucími garážemi a plavidly nemusela nikam stěhovat. Při změně výšky hladiny se plovoucí mola s garážemi pohybují podél jedenáctimetrových daleb až do úrovně hladiny, která byla v roce 2002.

Mola staví firma Labská strojní a stavební společnost s. r. o. Stavby v Praze, Nymburce i v Kostomlátkách začaly v únoru výrobou kovových prvků, následně dělníci pokračovali prohrábkou řeky, aby zajistili bezpečnou hloubku řeky. Nyní se stavební práce dostávají do fáze základových vrtů pro kovové dalby. Montáž pochozích roštů, lávek a dalších prvků dokončí firma v létě.

Na středním Labi by mělo do roku 2015 vzniknout také osm nových přístavišť pro menší i hotelové lodě. Plánují se například v Mělníku, Kolíně, Poděbradech, Nymburku, Lysé nad Labem, Neratovicích nebo v Brandýse nad Labem. Náklady na stavbu jednoho přístaviště budou 15 až 20 milionů korun.

jhr mal