"Stanice nejsou jednotné v názoru na použití mobiliáře (jeho umístění či vzhledu), často postrádají jasný orientační systém, povrchové pěší vazby jsou v některých případech zrušeny a svedeny do podzemních tras, což snižuje komfort pro pěší," píše se v materiálu.

Nejlépe z analýzy vyšla konečná stanice Nemocnice Motol. "Veřejná prostranství navazující na stanici metra jsou dobře řešena, orientační systém je zcela přehledný a esteticky zvládnutý," píše se v dokumentu. Stejný způsob označení pak institut navrhuje využít také u zbylých třech stanic, kde umístěn není.

Naopak nejvíce připomínek mají odborníci ke stanicím Bořislavka a Nádraží Veleslavín. V případě Bořislavky chybí například ve východním vestibulu koše a u jižního vchodu vznikl podle IPR nevlídný a nevyužitelný prostor, v němž je pouze umístěna lavička.

Na Veleslavíně zase institut navrhuje například zlepšit informační cedule směrující cestující k výtahu, v horním vestibulu pak chybí automaty na jízdenky. Na povrchu rovněž chybí přechod mezi tramvajovou a autobusovou zastávkou.

Úsek byl zprovozněn letos 6. dubna a stavba vyšla na asi 20 miliard. V novém úseku vznikly čtyři zastávky - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.