"Zákazník je s vozidly spokojen, důvěřuje naší technice a vývoji. Soudíme tak podle toho, že si před rokem objednal dalších 12 tramvají, tentokrát s bateriovým pohonem, umožňujícím vozům nezávislý pohyb na trakčním vedení," uvedl. První dva prototypy už Škodovka dodala a testují se. "Třetí tramvaj už začala najíždět část zkoušek v Plzni," řekl hlavní inženýr projektu Jaroslav Kulhánek. Všech 12 tramvají s bateriemi vyrobí a dodá podnik do konce letošního července. Celková hodnota obou kontraktů na všech 72 tramvají činí 3,4 miliardy Kč. Škodovka také letos zakončila dodávky 31 tramvají pro maďarský Miskolc (Miškovec).

Všech 60 vozidel předaly plzeňské strojírny do Turecka v termínu. "Místní dopravní podnik už nasazuje většinu z dodaných tramvají. První vozidlo pro Konyu jsme navíc vyvinuli, vyrobili a dodali za méně než rok od podpisu smlouvy," řekl Petr. Podle něj jsou cestující spokojeni s komfortem, klimatizací, zabudovaným Wi-Fi a zaujal je také unikátní vzhled tramvají s motivy islámské architektury, který vybírali obyvatelé Konya. Na čele vozu je silueta tančícího derviše.

Tramvaje dlouhé 32,5 metru mají kapacitu až 364 cestujících. Jsou konstruované jako lehké metro a mohou jezdit v soupravě ze dvou vozidel i v plánovaném čtyřkilometrovém tunelu.

Škodovka loni vyrobila rekordní počet 103 tramvají a také letos plánuje výrobu téměř stovky vozů. "Letos bychom kromě bateriových tramvají rádi vyrobili přes 50 vozidel ForCity Plus pro Bratislavu a dalších více než 30 nejmodernějších tramvají ForCity Alfa pro Prahu, které budou mimo jiné nově vybaveny klimatizací a Wi-Fi. V Číně se navíc rozbíhá licenční výroba devíti tramvají 27T pro tamější trh," řekl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Ignačák.

Skupina ČTK potvrdila loňské konsolidované a zatím neauditované hospodářské výsledky, které dnes zveřejnily Hospodářské noviny. Tržby byly vyšší než plán a dosáhly 16,4 miliardy korun, což je o 12 procent více než v roce 2013. Čistý zisk skupiny se 4800 zaměstnanci by měl činit 2,3 miliardy Kč, meziročně o 31 procent více.