Recenze: A nežili šťastně až do smrti. Další thriller cupuje naivní sny o lásce

Manželka mezi námi
Manželka mezi námi  (Autor: MOTTO)
Autor: Veronika Šmídová -
7. července 2018
15:19

Zhrzená exmanželka neschopná se vypořádat s rozvodem, mladičká milenka a postarší šarmantní muž. Na první pohled typický klišoidní trojúhelník, který nemá čím překvapit. Ve skutečnosti ale důstojné pokračování Poslední paní Parrishové, Dívky ve vlaku i za Zavřenými dveřmi. Spoluautorky Greer Hendricks a Sarah Pekkanen přinášejí v „Manželce mezi námi“ milovníkům vztahových thrillerů chutné letní sousto, které je k ležení u vody jako stvořené.

Vanessa Thompsonová, hlavní hrdinka příběhu, je troska. Kdysi půvabná dívka plná plánů a snů, dnes odkvétající alkoholička s nezdravou fixací na novou partnerku svého exmanžela.

V úvodu knihy se tak zdá její role jasná. V rámci milostného trojúhelníku zosobňuje žárlivou fúrii, která se snaží za každou cenu překazit svatbu svého bývalého chotě a terorizovat jeho milouNa rozdíl od běžných romancí ale čtenář vidí příběh jejíma očima a tak již záhy zjišťuje, že není všechno úplně takové, jak se může zdát.

Proč se její manželství s Richardem rozpadlo? Čeho chce Vanessa úskoky vlastně docílit? A jak se z ní stala smutná a zlomená žena, kterou dnes je? V „Manželce mezi námi“ se čtenáři postupně odkrývají nejen odpovědi na tyto otázky, ale i další tajemství a překvapení. Některá z nich nejsou tak šokující, jak by mohla být, už jen z toho důvodu, že samo vydavatelství v anotaci naznačuje, jakým směrem se příběh bude ubírat, což je trochu škoda. Na zábavnosti to ale románu nijak neubírá. I když čtenář tuší, jaký dějový zvrat si na něj autorky chystají, neví přesně, jak bude probíhat. Navíc Greer Hendricks a Sarah Pekkanen mají v rukávu i nějaké to eso navíc, kterým dokáží zaskočit.

Dílo kráčí ve šlépějích knih typu Poslední paní Parrishová, Dívka ve vlaku či za Zavřenými dveřmi a některé z nich možná i překonává. Pokud čtenáře baví psychologické thrillery s řadou lehce překombinovaných dějových zvratů, není u „Manželky mezi námi“ v čem váhat. Kniha je psaná nekomplikovaným svižným jazykem, záhady jsou odhalovány v přiměřeném tempu tak, aby čtenáře navnadily ale neotrávily a samotná zápletka je dostatečně zajímavá, aby udržela pozornost. Ideální letní čtení.

Greer Hendricks, Sarah Pekkanen

Manželka mezi námi

MOTTO, 2018