Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří
Zataženo, déšť 7°C

Recenze: Pochmurný kraj odhaluje temná tajemství v dokonalém komiksovém příběhu

23. května 2018
06:00

Tajemný, čtivý a výtvarně dotažený k dokonalosti. Takový je první výlet do Harrow County, kde osmnáctiletá Ema začíná své vyprávění.

Ema vždycky věděla, že lesy kolem její rodné farmy jsou plné duchů a příšer a že Harrow County skrývá celá hejna běsů. Ale v předvečer svých osmnáctých narozenin se dozvídá, že ona sama má s těmito bytostmi – a s celým tímto zvláštním místem – společného více, než kdy tušila, a navíc způsobem, který by nikdy nečekala.

První díl osmidílné série potěší jak milovníky hororu, tak ty, kdo se rádi brouzdají na stránkách grafických příběhů plných fantazie a melancholie. V této knize tak mají poprvé čtenáři možnost seznámit se s mladou dívkou Emou, která s otcem obývá farmu v americkém Harrow County na jihu USA. Její obyčejné dny naruší postupné odhalování řady tajemství a nejen to. Ema získává nadpřirozené schopnosti a zjišťuje, že vlastně celý kraj už kdysi měl co do činění s kouzly, čarodějnictvím a dávnou kletbou.

Prolistujte si ukázku z komiksu:

Co čtenáře osloví na první pohled je výtvarná stránka, vzápětí však příběh. „Výjimečné dílo – zároveň půvabně okouzlující i palčivě znepokojivé,“ řekl o knize americký komiksový scenárista a kreslíř Mike Mignola, autor notoricky známého Hellboye. „Tyler Crook si pro vytvoření grafické podoby Pochmurného kraje zvolil náročnou, ale velmi efektní malbu celých stránek akvarelem. Komiks tak získal nádherný a velmi unikátní vzhled,“ říká i šéfredaktor nakladatelství Comics Centrum, Václav Dort o práci výtvarníka z Oregonu, kde tvoří a žije se svou manželkou a spoustou mazlíčků.

Také scenárista komiksu Pochmurný kraj – Hejna běsů stojí za zmínku. Cullen Bunn se podílel na existenci takových hitů, jakými jsou Deadpool, Venom, Kapitán Amerika a další kousky z Marvel Comics. Je také držitelem řady ocenění za svoji práci. Není divu, i tento příběh je poutavý, strhující, přitom se čte s lehkostí a snadno ve čtenáři rozproudí řeku fantazie, na které může proplout všemi 160 stranami s intenzivním prožitkem. Těšení se na vydání druhé knihy série koncem tohoto roku je pak úplně jasnou reakcí.

Cullen Bunn, Tyler Crook

Pochmurný kraj 1. – Hejna běsů

Vydavatel: Comics Centrum, 2018