Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou vždycky na povrch, nebraňte se jim

Nejskrytější přání a tajemství se dostanou vždycky na povrch, nebraňte se jim.
Nejskrytější přání a tajemství se dostanou vždycky na povrch, nebraňte se jim.  (Autor: Mystery Press)
24. listopadu 2017
18:32

Při pohledu zvenčí může Sycamore Glen vypadat jako naprosto obyčejné ospalé maloměsto. Ale za bílými plaňkovými ploty leží pavučina tajemství utkaná od jednoho domu k druhému.

Místní obyvatelé si v sobě nesou, stejně jako každý z nás, břemeno vlastní minulosti – až do chvíle, kdy nehoda na koupališti naruší zdejší křehkou rovnováhu. A když závažné okolnosti donutí jednu ženu vrátit se po letech do Sycamore Glen, začíná se klubko sousedských vztahů a životů pomalu rozplétat. Jediné parné léto odhalí dávno pohřbená tajemství a obyvatelé Sycamore Glen zjistí, že je nemožné skutečně znát ty, kteří jsou nám nejbližší. Je ale také nemožné milovat je a odpustit jim?

Nepřipomíná vám už synopse něco dobře známého (a milého)? Ano, Sycamore Glen je až staroanglicky či řekněme „christieovsky“ povědomé. Být o pár desítek let méně, klidně byste tu mohli potkat slečnu Marplovou nebo Hercula Poirota. Možná inspektora Dalglishe, kdybychom přistoupili na „jamesovskou“ příchuť. Tahle kniha se totiž svým základem vrací k osvědčeným a veleváženým modelům klasické detektivky. V centru místní komunity ale není ani fara, ani kostel, ani dům šlechty. Tady se žije u koupaliště, sluní se a usmívá se na známé ze sousedství. A pod tím zdánlivým poklidem se ukrývají příběhy, emoce a důkaz, že opravdu, OPRAVDU nemůžete znát nikoho.

Americká spisovatelka Marybeth Mayhew Whalen se ve svých knihách věnuje výsostně ženským tématům. Je spoluzakladatelkou webu Shereads.org o tvorbě nejzajímavějších současných autorek. Americká spisovatelka Marybeth Mayhew Whalen se ve svých knihách věnuje výsostně ženským tématům. Je spoluzakladatelkou webu Shereads.org o tvorbě nejzajímavějších současných autorek. | Mystery Press

Američanka Marybeth Mayhew Whalen, matka šesti dětí žijící v Severní Karolíně, vede rodinný obchod, ale naštěstí si vždy najde čas na psaní dalších románů. Nejskrytější přání dokládá, že ideální svět neexistuje a každá pěkně udržovaná fasáda může ukrývat drama a hlavně řadu tajemství. Už jsem ji přirovnal k dílům Agathy Christie či P. D. Jamesové a klidně to udělám znovu. Stejně jako v jejich knihách, kde komunita lidí prožívá zdánlivě pevně zajetý životní řád, tak i tady vše přichází pomalu. Pak se ovšem čtenář nestačí divit. Na konci pak zůstává po odhalení všech „nejskrytějších přání“ příjemný dozvuk. Spisovatelka má určitě co vybrušovat, ale vzhledem k vzrůstající tendenci kvality jejích příběhů - jděte do ní!

Marybeth Mayhew Whalen

Nejskrytější přání

Vydavatel: Mystery Press, 2017