Recenze: Infuzování – Esence chutí a vůní, které vaše vaření dovedou k dokonalosti

Infuzování – Esence chutí a vůní, které vaše vaření dovedou k dokonalosti.
Infuzování – Esence chutí a vůní, které vaše vaření dovedou k dokonalosti.  (Autor: Metafora, Pixabay)
15. září 2017
13:28

U tohohle infuzování se jehel a kanyl bát nemusíte! Naopak nažhavte své chuťové pohárky a připravte si doma dokonalé oleje, limonády a omáčky.

Sledujete-li nové trendy v domácí kuchyni, tahle kniha je přesně pro vás! Infuzování – Esence chutí a vůní provází gurmány 135 recepty na budoucí součásti vašich kulinářských zázraků. Vše je zdravé a poctivé. A co je tedy to infuzování? Vlastně louhování. Jak praví vydavatel, „při něm se z bylinek, koření, ovoce a dalších ingrediencí dobývá intenzivní chuť i aroma“. Vydavatel také ujišťuje, že to vůbec není nic těžkého, při výrobě voňavých a chutných zázraků vystačíte s tím, co máte v kuchyni.

Nápoje, omáčky, oleje, octy, bittery, vývary, sladkosti, zkrátka vše, co si dovedete představit, můžete s pomocí svých domácích výluhů lehce přetvořit v díla hodná šéfkuchaře. Pracovní postupy jsou opravdu jednoduché. Někdy stačí jen obyčejné spaření či lehké povaření, jako například u bylinek či ovoce. S využitím oleje, vody, octa nebo alkoholu si snadno připravíte svůj vlastní vanilkový, citronový, pomerančový nebo mátový extrakt, osvěžující a zdravou kombuchu, zajímavé bylinné čaje, sladké sirupy, labužnické omáčky a pikantní dochucovadla.

Infuzování – Esence chutí a vůní, které vaše vaření dovedou k dokonalosti. Infuzování – Esence chutí a vůní, které vaše vaření dovedou k dokonalosti. | Metafora, Pixabay

Teď na podzim nejspíš oceníte hlavně recepty na čaje a bylinné nálevy, dětem připravíte i do školy nealko nápoje a ochucené vody, domů pak třeba ochucené oleje. Nabídka je široká, rozdělená do osmi kapitol a vždy doprovázená přesným postupem i fotografií, abyste měli před očima budoucí výsledek. Možná se přistihnete, že knihou listujete se zájmem i bez kuchařské zástěry. A hlavní výhoda? Že se z každého čtenáře může stát vyhledávaný kuchař, alespoň mezi přáteli či v rodině. Tenhle titul se nejspíš stane vaším trumfem v rukávu na poli vaření. A na závěr se seznámíte i s autorkou knihy, kterou je šéfkuchařka a instruktorka vaření Erin Coopeyová. Dobrou chuť!

Erin Coopeyová

Infuzování, esence chutí a vůní

176 stran