Recenze: Jackaby řeší v Případu ukradeného zubu koťátka i vraždící bestii

Autor: Zuzana Štíchová -
22. června 2017
15:36

Excentrický detektiv Jackaby se tentokrát musí popasovat s bájným stvořením. Víc prozrazovat nebudu. Případ ukradeného zubu zaostává ve vytváření napětí oproti prvnímu dílu série Williama Rittera, rozhodně to ale neznamená, že by za to nestál. Posuďte ostatně sami.

Sherlock s poněkud nadpřirozenými schopnostmi – to je detektiv Jackaby. Pokud jste nečetli první díl, není to nutně na překážku, ale možná vám pomůže daleko více nahlédnout do nátury výstředního detektiva.

Příběh se tentokrát odehrává mimo New Fiddleham, doba zůstává stejná – konec 19. století. Detektiv Jackaby a jeho poněkud racionálnější asistentka Abigail Rooková se nejprve zapletou s případem roztomilých koťátek. Pro milovníky těchto čtyřnohých mazlíčků ale nedoporučuji vytvořit si k nim příliš velký citový vztah. Doma byste je asi nechtěli, pokud se máte alespoň trochu rádi.

A ani dinosauří vykopávky nejsou tím, čím by měly být. Vzácnou kostru znehodnotí neznámý lupič a dvojice vyšetřovatelů tak má na krku hned dva případy. Okolí vesnice, kam se navíc odstěhoval policista Charlie, začne sužovat neznámá bestie. Jen on a jeho blízké okolí ale ví, že za řáděním nestojí samotný Charlie, který se čas od času mění ve vlkodlaka.

Děj je bohužel poněkud předvídatelný, ne každému čtenáři to ale nutně musí vadit. Knize totiž nechybí Ritterův typický humor s přiměřenou dávkou fantasy, která má potenciál oslovit širší čtenářskou obec než klasické sci-fi či fantasy. Ritter je zkrátka originálním autorem, který dokáže detektivku, román i fantasy velmi umně kombinovat. Třetí díl už v zahraničí vyšel, a to pod názvem Ghostly Echoes. Točit se bude kolem ducha Jenny Cavanaughové. Očekáváno je letos dokonce už i čtvrté pokračování, v originále The Dire King, které by mělo přinést téma války magických světů.

William Ritter

Případ ukradeného zubu

nakladatelství Host, 2017