Recenze: Böhmigovo Zahradničení den po dni fascinuje komplexností a stovkami kreseb

Recenze: Zahradničení den po dni z nakladatelství Esence
Recenze: Zahradničení den po dni z nakladatelství Esence  (Autor: Nakladatelství Esence)
Autor: ph -
9. března 2017
14:06

Hned první březnový víkend, kdy shodou okolností vznikala i tato recenze, se rtuť teploměru vyšplhala nad patnáct stupňů Celsia a po poměrně tuhé zimě přišel první opravdu jarní víkend. Na českých zahradách vypuklo doslova šílenství. Zahradničení den po dni, informačně jedinečný rádce nakladatelství Esence, teď bude velmi platným pomocníkem, který eliminuje tápání i časté chyby zahrádkářů.

1686 rad, 532 kreseb a více než 100 přehledných tabulek. Tento rádce má rozhodně zahrádkářům co dát, a to i těm velmi zkušeným. Jde o velmi podrobnou zahradnickou příručku, která přináší komplexní informace o všech aspektech práce na zahradě. A to přehledně, což je u takto obsáhlých příruček klíčové pro jejich praktickou využitelnost.

Jednotlivé rady jsou řazeny do konkrétních měsíců a dále číslovány. Přestože titul nese název Zahradničení den po dni, nehledejte v něm radu, co dělat konkrétně třeba 11. března. To pochopitelně není možné, proto je nutné název knihy brát trochu s rezervou. Řazení rad po měsících je nicméně praktické i vyčerpávající. Zdá se totiž, že autor opravdu myslel na všechno.

Podíváme-li se tedy například na březen, dozvíme se, mimo jiné, které druhy zeleniny už musíme vysadit, jaké podmínky jim připravit, které stanoviště vybrat i na jaké škůdce si dát výhledově pozor. Pro zahradnické nováčky jsou zde dokonce nákresy, jak správně založit záhon, například na hrách. Nechybí rady směřující k hustotě výsevu, návod na výživné směsi rašeliny, kompostu a písku. Jen ohledně zeleniny v březnu obsahuje kniha bezmála stovku rad!

Početné jsou také rady týkající se brzké jarní péče o ovoce, ale publikace navíc nabízí i kreslené návody, jak postavit suchou zídku, schodiště nebo zpevněné pěšiny. Dozvíte se také, jak správně založit skalku a jak o ni pečovat.

Kromě stovek rad rozdělených do měsíců kniha v zadní části obsahuje i velice praktické tabulky. Ty pro vás například monitorují škůdce v ovocné zahradě, přičemž u každého nabízejí návod, jak se ho zbavit. Další obsáhlá tabulka vás pak provede okrasnými rostlinami do zahrady, když vám prozradí, jakou mají růstovou formu a výšku, dobu květu a také to, do jakého typu zeminy se hodí a kolik vyžadují světla.

Zahradničení den po dni je zkrátka kniha ohromující svou komplexností a praktičností. A to i formátem A5, který vám jednoduše dovolí mít knihu neustále při sobě.

Franz Böhmig

Zahradničení den po dni