Recenze: Příliš krátký provaz je strhující thriller, který nebudete chtít odložit

Matthew FitzSimmons: Příliš krátký provaz
Matthew FitzSimmons: Příliš krátký provaz  (Autor: Knižní klub)
Autor: lm -
2. března 2017
09:35

Příliš krátký provaz je strhujícím politickým thrillerem, který sleduje příběh bývalého mariňáka a mimořádně schopného hackera Gibsona Vaughna. Kniha začíná v momentě, kdy uplynulo deset let od osudného dne, kdy beze stopy zmizela čtrnáctiletá dcera amerického senátora Lombarda, shodou okolností Gibsonova nejlepší kamarádka z dětství. Gibson se ponoří do vlastního pátrání a dospěje k velmi překvapivému závěru.

Rok 2017 začal pro milovníky napínavých thrillerů a detektivek ve velkém stylu! Nakladatelství Knižní klub totiž vydalo strhující politický thriller Příliš krátký provaz od Matthew FitzSimmonse, první knihu ze série sledující osud bývalého mariňáka a usvědčeného hackera Gibsona Vaughna. A nudit se rozhodně nebudete, ani pokud nevládnete počítačům.

Pro Matthewa FitzSimmonse je tato kniha sice debutem, ale lepší začátek kariéry by si spisovatel snad ani nemohl přát. Příliš krátký provaz se stal světovým bestsellerem, který nadprůměrně hodnotí kritici i čtenáři. A není se čemu divit – jakmile se do knihy začtete, už ji nebudete chtít odložit. Příběh o uneseném dítěti se sympatickým hrdinou v hlavní roli je cokoliv, jen ne předvídatelný a do doby, než obrátíte poslední stránku, vás nenechá spát.

Snad jediné, co se tomuto dílu dá vyčíst, je, že po přečtení bude cítit nutkavou potřebu sáhnout po druhém dílu, který sleduje další osud hlavního hrdiny. Na jeho překlad si ale ještě nějakou dobu počkáme. Není třeba se ale obávat, konec prvního dílu je uspokojivý a nekončí v nejnapínavějším momentu. Vše podstatné je vysvětleno a uzavřeno ke spokojenosti každého čtenáře. Knihu rozhodně doporučujeme.

Matthew FitzSimmons

Příliš krátký provaz

nakladatelství Knižní Klub, 2017