Recenze: Tessa přežila masovou vraždu a poslala na smrt pachatele, je to ale ten pravý?

Černooké Zuzany • Psychologický thriller, který spojuje minulost se současností v příběhu mladé ženy, jejíž trýznivé vzpomínky zůstaly někde na louce plné květin.
Černooké Zuzany • Psychologický thriller, který spojuje minulost se současností v příběhu mladé ženy, jejíž trýznivé vzpomínky zůstaly někde na louce plné květin.  (Autor: Omega)
21. ledna 2017
16:53

Tessa Cartwrightová chce mít úplně obyčejný život. To by ale v minulosti nesměla být součástí masové vraždy, jako přeživší. Vrah má být brzy popraven, ale - je to ten pravý? Co když někdo jiný chce urvat trs černookých Zuzan...

Když jí bylo šestnáct, byla Tessa Cartwrightová nalezena na poli v Texasu, polomrtvá mezi pohozenými kostmi a jen se záblesky toho, jak se tam dostala. Od té doby ji pronásleduje tisk jako přeživší „černookou Zuzanu“, což je přezdívka daná obětem této masové vraždy kvůli žluté vrstvě lučního kvítí, která vykvetla na jejich společném hrobě. Tessiino svědectví o těch tragických hodinách poslalo muže do cely smrti.

Video  Černooké Zuzany • trailer knihy  - Omega

Nyní, o téměř dvacet let později, je Tessa umělkyní a svobodnou matkou. Je studený únor a Tessa pod oknem do ložnice ke svému zděšení najde trs čerstvě zasazených černookých Zuzan – květin, které kvetou jen v létě. Vyděšená tím, co by to mohlo znamenat – že poslala do vězení toho nepravého a skutečný vrah je stále na svobodě –, se Tessa obrátí na právníky, kteří se snaží muže čekajícího na popravu zprostit obvinění. Ale samotné květiny nejsou dostatečným důkazem a forenzní zkoumání neidentifikovaných kostí postupuje příliš pomalu.

Nevinný život visí na vlásku. Tým právníků se snaží Tessu přesvědčit, aby podstoupila hypnózu a sdílela své kresby z terapie těsně po její záchraně, aby tak získala zpátky své ztracené vzpomínky... Tak zní anotace knihy, která má velkou ambici vyrovnat se, či dokonce překonat knihy Gillian Flynn (45, Ostré předměty, Temné kouty a Zmizelá). Knihy, která nabízí napínavý, propracovaný příběh, který vás přiková do svých stránek. Kdo je, ksakru, vrah?!

Černooké Zuzany • Psychologický thriller, který spojuje minulost se současností v příběhu mladé ženy, jejíž trýznivé vzpomínky zůstaly někde na louce plné květin. Černooké Zuzany • Psychologický thriller, který spojuje minulost se současností v příběhu mladé ženy, jejíž trýznivé vzpomínky zůstaly někde na louce plné květin. | Omega

Než se stala novou postavou na thrillerové scéně, vyrostla ceněná novinářka Julia Heaberlin v malém městečku v Texasu. Pracovala pro Forth-Worth Star Telegram, The Detroit News a The Dallas News. Před zahájením kariéry spisovatelky také pracovala jako asistentka šéfredaktora ve velkých metropolitních novinách. Editovala kriminální příběhy ze života, včetně série o vraždách náhodně vytipovaných dívek, které byly pohřbeny v mexické poušti. Autorka nyní se svou rodinou žije poblíž Dallasu/Fort Worthu.

Co ji inspirovalo k napsání románu Černooké Zuzany? Vycházela i ze své novinářské profese? „Těch zdrojů bylo několik,“ přiznala Julia Heaberlin. „Pro jeden magazín jsem připravila interview s Rhondou Roby, která je špičková odbornice na identifikování zemřelých z jejich kosterních ostatků. Její schopnosti mě fascinovaly a učinila jsem ji jednou z postav mé knihy.“ Ve stejné době spisovatelka také studovala psychická traumata. „Když jsem v noci studovala odbornou literaturu, cítila jsem, jakoby má budoucí literární hrdinka začala se mnou mluvit. Kniha se mi v hlavě pomalu otevírala.“

Než se stala novou postavou na thrillerové scéně, vyrostla ceněná novinářka Julia Heaberlin v malém městečku v Texasu. Než se stala novou postavou na thrillerové scéně, vyrostla ceněná novinářka Julia Heaberlin v malém městečku v Texasu. | Jill Johnson

Nyní tedy i čeští čtenáři mají možnost otevřít příběh, ve kterém z pohledu dvou časových linek sledujeme Tessu ve spleti jejích myšlenek a reality, která dokáže probudit strach. Pozná svého nepřítele? To už odhalte sami, máte-li dost odvahy sbírat stránku za stránkou jako okvětí černookých Zuzan. O téhle autorce ještě určitě uslyšíme a nejspíš i vy po přečtení její první knihy na tuzemském trhu budete vyhlížet další.

Julia Heaberlin

Černooké Zuzany

Hodnocení: 80 %