Recenze: Podívejte se do New Yorku budoucnosti, kde světu vládnou peníze, luxus a tajemství

Recenze: Podívejte se do New Yorku budoucnosti, kde světu vládnou peníze, luxus a tajemství.
Recenze: Podívejte se do New Yorku budoucnosti, kde světu vládnou peníze, luxus a tajemství.  (Autor: Nakladatelství Albatros)
Autor: Adéla Baďurová -
22. listopadu 2016
15:59

Prvotina americké autorky Katharine McGee vás zavede do futuristického světa Manhattanu roku 2118. Starý New York tak, jak ho známe, už neexistuje, jeho dominantou se stala supermoderní tisícipatrová věž, kterou obývá milion lidí.

Věž na Manhattanu byla první svého druhu, ale po světě už jich vzniklo několik. Je to samostatné město ve městě, naprosto soběstačné a schopné poskytnout svým obyvatelům všechno, na co si jen vzpomenou. Vše se zde řídí osobními tablety obyvatel, mobilní telefony nahradily super inteligentní kontaktní čočky a místo aut se používají vznášedla. Stejně rozmanití, jako je věž sama, jsou i její obyvatelé. Platí, že čím vyšší patro, tím větší a nákladnější luxus – a tak nám příběh představí pět teenagerů, každý pochází z jiného patra, a tudíž i z jiných sociálních poměrů.

Setkáváme se s dívkou, která bydlí v samotném tisícím patře, a jejími kamarádkami z devítistých podlaží, které jsou zvyklé žít ve světě nepředstavitelného luxusu, ale i s obyvateli stého patra či prostředku věže. Jejich příběhy se prolínají postupně, jak čtenář odhaluje jejich motivaci a tajemství, který každý z nich skrývá – od nezákonných pokusů s umělou inteligencí, po zneužívání drog či zakázanou lásku.

Tisící patro je extra vydařenou premiérou mladé spisovatelky, na kterou v budoucnu naváže druhým dílem. Kniha je extrémně čtivá už od první kapitoly, děj ubíhá velice svižně a rychle a dialogy jsou výstižné, krátké a k věci. Každá kapitola střídá úhly pohledů jednotlivých postav, které se zhruba v půlce knihy seběhnou v jeden příběh, a tak udržuje čtenáře v neustálém napětí. Pokud hledáte odpočinkovou knihu, u které neusnete a bude vás bavit od začátku do konce, pak vám Tisící patro vřele doporučuji.

Katharine Mcgee

Tisící patro

nakladatelství Egmont, 2016