Svátek slaví Marcela, zítra Alexandra
Oblačno, déšť 8°C

Cumberbatch v marvelovském filmu? Doctor Strange je vizuálně dokonalý a zábavný

Doctor Strange, nejnovější příběh z dílny Marvelu patří mezi očekávané snímky tohoto roku. Premiéru má 27. října 2016.  (Autor: internal)
27. října 2016
13:40

Nejnovější příběh z dílny Marvelu patří mezi očekávané snímky tohoto roku. A rovnou říkám - povedl se. Vizuálně předčí Počátek (Inception, 2010) a nabízí pečlivě odměřený humor i nadsázku. Hlavní představitel, seriálový Holmes, Benedict Cumberbatch (40) byl sázkou na jistotu.

Doktor Stephen Strange (Benedict Cumberbatch) má všechno - obdiv okolí, respekt podřízených, je Pan Dokonalý. Coby uznávaný neurochirurg si užívá život plnými doušky a jediné, co ho zajímá, je další postup. Až do osudné noci, jak už to bývá. Strašlivou automobilovou nehodu sice tak tak přežije, ale naprosto ztrácí to nejcennější - cit a obratnost v rukou. Klasická medicína selhává, peníze na další operace nejsou, a proto se Strange uchýlí k poslední naději. Tou je Kamar-Taj, prastaré učení a spolek ukrytý na konci světa. Jde tu ale o víc než o léčebný pobyt.

3076092:full:true:true

Tady je poslední hranice, která nás chrání před neskutečným zlem. Síly tak temné, že jsou mimo chápání. A samozřejmě jim jde o zničení našeho světa. Jenže do boje proti nim se postaví odvážní a moudří lidé, kteří mimo naši známou realitu stojí na straně dobra. Strange má možnost si vybrat - návrat ke starému pohodlnému životu, nebo využití nově získaných magických schopností a boj s něčím, co by nikdy nepokládal za možné. A teď už se jen pohodlně usaďte v kině a od 27. října si užijte film, který do puntíku splňuje vše, co slíbil.

Už teď vám ve speciálním videu, ukázkách a pohledu do zákulisí nabízíme ochutnávku...

Video  Doctor Strange, nejnovější příběh z dílny Marvelu patří mezi očekávané snímky tohoto roku. Premiéru má 27. října 2016.  - Falcon

„Stephen Strange mi připadal ohromně arogantní, geniální a svým způsobem výjimečný,“ říká Cumberbatch na otázku, čím ho tato role přitahovala. A ztvárnil ji opravdu na výbornou. Nic menšího jsme ani nečekali. Stejně tak dobrou ruku měli tvůrci při obsazení Tildy Swinton (55) do role Prastaré, moudré a stovky let staré bytosti, která po velice dlouhou dobu střeží tajemství mystických umění. „Být přizvána stát se součástí filmového světa společnosti Marvel je pro mě skvělé. Jedná se o filmovou rodinu, jíž se s radostí stanu členkou. A Prastará byla prostě neodolatelná,“ řekla herečka.

3076111:full:true:true

Doctor Strange je vtipné akční dobrodružství, které nabízí přesně odměřené dávky moudra, vtipu i dojetí. Nesklouzává k předimenzovaným a nakonec prázdným komiksovkám, jako byl (bohužel) zatím poslední díl X-menů. A co je pro film nejpodstatnější - vizuálním zpracováním předčí i kultovní Počátek režiséra Christophera Nolana. Hrátky s realitou totiž v Dr. Strangeovi působí víc lehce, jako samozřejmost v rámci světa filmových postav, ale diváka naprosto okouzlí. Tentokrát je však opravdu podstatné, kam na film vyrazíte. 3D verze má v tomto případě zásadní význam a čím větší plátno zvolíte, tím lépe uděláte. IMAX se u tohoto filmu zdá být jasnou volbou, nejen pro čistotu 3D projekce, ale zejména kvůli rozměrům plátna, které je v tomto kině prostě největší.

3076089:full:true:true

„Komiksy Doctor Strange byly odvážné, bizarní, halucinogenní a fantastické – ale současně braly mystická témata jako něco zcela reálného,“ řekl režisér snímku Scott Derrickson (39). „A já se domnívám, že reálná jsou. Myslím, že vesmír je neuvěřitelně podivný a záhadný, takže mít možnost využít prostředků vysokorozpočtových filmů k tomu, abych se pokusil prozkoumat právě tyhle podivnosti a mohl divákům předložit svou vizi jiných dimenzí, bylo pro mne tím nejlákavějším, co jsem si dokázal představit.“ Stejně tak divák má s tímto filmem možnost objevit další filmová kouzla a i ti, kteří dosud komiksovým hrdinům nefandili, budou okouzleni.

Hodnocení: 85 %

Doctor Strange

Akční / Dobrodružný / Fantasy