Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek

DVD recenze: Neesonovi to „Mezi náhrobními kameny“ a v kůži zkrachovalce svědčí

27. června 2016
15:44

Film zatažený jako podzimní nebe a stejně tak depresivní. Unesená žena, zkrachovalý polda. Talent Liama Neesona. Na poměrně malém prostoru rozehraná partie podle všech pravidel krimi. To je snímek Mezi náhrobními kameny.

Pravděpodobně jste film neviděli a nejspíš o něm ani příliš neslyšeli. Mezi náhrobními kameny (A Walk among the Tombstones) působí skoro jako nezávislé menší dílko. Jenže na producentské židli seděl Danny DeVito (71) a režisér Scott Frank (59), kterého můžeme spíš znát jako scenáristu tak dobrých filmů jako Minority Report (2002), Wolverine (2013) nebo Marley a já (2008). Tento film si užijete, pokud stáhnete volume očekávání a na chvíli se oprostíte od velkolepých podívaných a la Hollywood. Jedním z filmových plus je uvěřitelnost hlavní postavy. Matt Scudder není žádný Superman, dost často mu něco nevyjde, nepřátelé mu dávají zabrat. Tím získává sympatie i body. O čem to ale celé je?

Liam Neeson (64) je coby Matt Scudder ve filmu Mezi náhrobními kameny, natočeném podle mimořádně úspěšné série temných krimi románů Lawrence Blocka, bývalý policista, který pracuje jako soukromý detektiv bez licence pro různé pochybné existence. Jednou z nich je i drogový dealer Kenny (Dan Stevens, 33, Panství Downton), který si jej najme, aby vypátral, kdo mu unesl a brutálně zavraždil ženu. Scudder začne postupně odkrývat stopy vedoucí k únoscům a zjišťuje, že tento zvrácený zločin není jediným a rozhodně ani posledním, který v ulicích New Yorku spáchali. Sérioví vrazi se chystají opět zaútočit a pro Scuddera, stojícího mimo zákon, se tak rozehrává nelítostný boj s časem.

Video  DVD recenze: Neesonovi to Mezi náhrobními kameny a v kůži zkrachovalce svědčí.  - Magicbox

Skromné podání dobré detektivky

Někomu bude možná scénář připadat „málo“. Ti, kdo si však chtějí užít Neesona (a jeden z jeho filmových telefonátů), budou spokojeni. Snímek je přímočarý „noir“ odpovídající žánru. Má svoji temnou atmosféru pevně v rukou, zaujme i barevností.

Přitom za kamerou seděl téměř neznámý rodák z Bukurešti Mihai Malaimare (40). Mimochodem – jeho otec (65) a jmenovec je vynikající rumunský herec. Zpět k „náhrobním kamenům“. Tvůrci se obešli bez akčních scén (až na pár výstřelů), vsadili na výkony herců. V průběhu vás přepadne až tísnivý pocit z takřka severské atmosféry. Vše podtrhuje hudba nováčka ve filmovém průmyslu Carlose Rafaela Rivery (45), jehož soundtrack pro film byl jeho prvním v kariéře. Ale hlavně – to všechno povyšuje film z průměru. Mezi náhrobními kameny je pro fanoušky Neesona a detektivek dobrou volbou, ačkoli jeho DVD verze je oproti dnešním trendům chudší, neobsahuje žádné bonusy. Film si ale užijete bez debat.

Hodnocení: 70 %

Mezi náhrobními kameny

(A Walk among the Tombstones)