Polojasno 9°C

Recenze: Let 305 vás přenese v čase. A rozhodně je výzvou i pro (ne)fanoušky žánru sci-fi

Recenze: Let 305 vás přenese v čase. A rozhodně je výzvou i pro (ne)fanoušky žánru sci-fi.
Recenze: Let 305 vás přenese v čase. A rozhodně je výzvou i pro (ne)fanoušky žánru sci-fi.  (Autor: nakladatelství XYZ)
23. května 2016
14:15

Nastupte na Let 305 a nechte se unést v čase na stránkách knihy, jejíž děj je schopný strhnout i ty, kdo nejsou skalními příznivci sci-fi. A. G. Riddle po úspěšné trilogii Tajemství původu zamířil dál.

Harper Laneová má potíže a za pár hodin bude muset udělat rozhodnutí, které navždy změní její život. Naštěstí si po havárii letadla uvědomí, že je mnohem silnější, než si kdy myslela… Na cestě z New Yorku do Londýna dojde v letu 305 k náhlému výpadku napájení a letadlo je nuceno nouzově přistát na anglickém venkově. Tak začíná tajemné dobrodružství, které bude mít dopad na celé lidstvo. Ti, kteří přežili, brzy zjistí, že svět, v němž stroj havaroval, je značně odlišný od toho, který před několika hodinami opustili. Kde jsou? Proč jsou tady? A jak se dostanou zpátky domů?Současnost je minulostí a budoucnost spočívá v rukou pěti lidí, kteří se navzájem ani neznají, ale jejichž životy jsou navzájem propleteny.

Let 305 začíná nenápadně, jako každé správné dobrodružství. Harper Laneová je jen jednou z cestujících. S ní na palubě letadla cestuje Nick Stone. Neznají se. Tedy až do osudné havárie, po které vyjde najevo, že nic není náhoda a karty byly dávno rozdány. Boj o život, o pochopení souvislostí, o budoucnost a možnost návratu do současnosti jsou hlavními přísadami knihy, od jejíchž stránek se čtenář jen těžko odpoutává. Tři části a padesát tři kapitol napětí, otázek a zvratů způsobí, že postavy vám přirostou k srdci, nadšeně budete hltat každou další stránku.

I styl, jakým je kniha psána, je velmi příjemný a pomáhá čtenáři více proniknout do děje i povah jednotlivých hrdinů. Postupně totiž vše odhalujeme z pohledu hlavních postav, prožíváme vše téměř na vlastní kůži, což přidává knize na opravdovosti. Spolu se skupinou, ve které dominují Harper Laneová, investor Nick Stone, miliardářský synek Grayson Shaw, lékařka Sabrina Schröderová nebo podivný počítačový génius Yul Tan, jsme postaveni i před složitější otázky než jak přežít. Otevírá pohled na naše vlastní volby směrem do budoucnosti. Mluví o tom, jak sami tvoříme každým dnem svůj osud, jak budujeme nejen svou osobní minulost, ale z ní pokračující příští okamžiky.

A. G. Riddle je u nás znám především jako autor veleúspěšné trilogie Tajemství původu, kde zpracoval téma lidské minulosti. Let 305 začíná v roce 2015 a pokračuje o desetiletí dále. V mnoha ohledech příběh připomíná seriálový bestseller Ztraceni - ztroskotání letadla na neznámém místě, skupina přeživších tak plná protikladů, jak to jen jde, podezřelé okolnosti pádu i života na neznámém místě… - to už přece známe. Jenže Riddle umí překvapit a svižným dějem je naopak on pro Ztracené konkurencí. Na rozdíl od seriálu on neustrne v bodu, ve kterém by se čtenář začal nudit. A tak, ačkoliv titulem roku se Let 305 určitě nestane, je to velmi příjemné čtení, ideální na dovolenou.

A. G. Riddle

Let 305

Nakladatelství XYZ, 2016