Strážníci takto řeší případy, kdy lidé, co ruší noční klid, ignorují výzvy strážníků nebo dokonce odmítají hlídce městské policie otevřít a se strážníky jakkoli komunikovat. „Setkáváme se s problémovými jedinci, kteří odmítnou zaplatit pokutu a zklidnit se, jsou vulgární nebo s hlídkou odmítají mluvit úplně. My samozřejmě dodržujeme noční klid a v tuto dobu nikoho budit nebudeme, minutu po šesté hodině ráno ale u takového bytu začnou zvonit nebo bouchat na dveře strážníci a vyžadovat vysvětlení. Že se to některým lidem příliš nelíbí, asi není třeba příliš zdůrazňovat,“ uvedl ředitel děčínské městské policie Marcel Horák. Zdůraznil, že jde o mimořádný prostředek, ke kterému strážníci sahají ve chvíli, kdy komunikace selže úplně. Většinu přestupků spočívajících v rušení nočního klidu se strážníkům daří vyřešit buď domluvou nebo pokutou. „Což zafunguje v devadesáti devíti procentech všech přestupků. Někdo je ale nepoučitelný a tak nezbývá, než se zachovat stejně, jako se ke svému okolí chová dotyčný výtečník. Zkrátka jej ráno nenecháme po nočním flámu vyspávat,“ vysvětlil Horák.

Jednu z rodin přístup strážníků překvapil natolik, že se z města po velmi krátkém pobytu odstěhovala. Šlo o problémové jedince, na které strážníci měli řadu stížností zejména z oblasti veřejného pořádku a občanského soužití. „Šlo o lidi z naprostého dna společnosti, kteří jsou si vědomi toho, že sankce v podobě pokut jsou na ně málo účinné. Ranní buzení ale mělo účinek velmi pozitivní. Samozřejmě jsme si vysloužili nařčení z diskriminace a podobné záležitosti, podstatné ale je, že jednáme v rámci zákona a od těchto lidí je klid. Vzhledem k tomu, že nový přístup zabral u této rodiny, budeme jej aplikovat i v dalších případech. A dovedu si podobný přístup představit i u jiných přestupků, než je rušení nočního klidu,“ dodal Horák.