Tak se uklízí silnice v Česku a v Německu!
Na silnici nekonečná vrstva ledu, uježděný sníh, řidiči se pomalu šinou po děravé silnici. Ale stačí pohled z okýnka na sto metrů vzdálenou silnici, kde auta fičí rychle a bez kličkovaní. Jak je to možné? Jedete totiž po české silnici! A za hranicemi je svět bez ledu na silnici...! Přesně tohle zažijete ve Vejprtech na Chomutovsku!
Německo, cedule Niederschlag a čistá silnice, po pár metrech Vejprty a silnice (směřující ke Klínovci) jen samý led a sníh... Tady se musí český řidič rozzuřit a německý smát!
Obec Bärenstein, místní část Niederschlag, má 2560 obyvatel, sousední Vejprty o pár stovek víc. Jak je možné, že česká silnice působí jako hororová horská dráha? Starostka Vejprt Jitka Gavdunová připustila, že situace na tamních silnicích je špatná. „Je to ale všechno o penězích, proto to nemám silničářům za zlé. Kdyby měli tolik jako Němci, vypadalo by to jinak,“ řekla.
To, že peněz není nazbyt, potvrdil i technický náměstek Správy a údržby silnic Ústeckého kraje Jaroslav Tačner. Podle něj mají silničáři na provoz v Chomutově, pod nějž spadá i Most, kolem 40 milionů korun ročně. Tato částka je určena na 1000 kilometrů silnic. Z toho na zhruba 600 kilometrů horských silnic padne částka 25 až 30 milionů korun. „Problém je i v tom, že k solení v horských oblastech se staví negativně životní prostředí. Navíc by se to ještě více prodražilo,“ uvedl.
„Snažíme se používat spíše štěrkový posyp než sůl, sníh shrnujeme na kraj silnice, když je ho příliš, odvážíme ho nákladními auty na vyhrazené místo u lesa,“ popisuje důvody, proč je tak pohodlné jezdit v zimě po německé straně, starosta Bärensteinu Bernd Schlegel. O komunikace se tam prý starají jen čtyři lidé! A rozpočet na úklid? Na pár kilometrů mají v přepočtu slušných 2,1 milionu na rok!
Dovoluji si upozornit že Sazka přestala vyplácet velké výhry,pro nesázejte,je to mrhání penězi.