Kolaps dopravy: Kdo za to může?
Blesk se ptá: Kdo může za pondělní totální kolaps pražské dopravy? Za takové kolony, jaké metropole nezažila už roky? Za nevyznačené objížďky, chybějící cedule upozorňující na rozkopané nábřeží, za nepřítomnost dopravní policie… Kdo by to měl vysvětlit naštvaným řidičům, kteří nebyli správně varováni? Blesk vám je ukáže!
Pavel Bém
Primátor Prahy
Odpovídal za něj magistrátní mluvčí Jiří Wolf.
Myslíte si, že jste situaci zvládli?
„Bohužel se jedná o typickou situaci prvního dne podobných akcí, než si řidiči vyhledají náhradní trasu, která byla umocněna chybou v dopravní řídicí ústředně. Tím namísto preferování objízdné trasy došlo naopak k jejímu potlačení, a než se podařilo chybu najít a odstranit, skutečně nastal kolaps.“
Budete teď situaci řešit jinak?
„Jiné řešení není ani vhodné, pokud má být dosaženo určité kvality prací na odstranění havarijního stavu tramvajové trati na nábřeží. Takže ne.“
Proč nepomáhali řídit dopravu policisté?
„Přestože měla policie v oblasti několik hlídek, přistoupila k řízení dopravy teprve na základě vznesení přímého požadavku ze strany města.“ (To bylo v době, kdy nejhorší zácpy pominuly – pozn. redakce)
Proč na nábřeží nebyly cedule, které informují o dění na silnici?
„Informační tabule, které měly řidiče upozornit na uzavírku včas tak, aby se nemuseli vracet, rozmístěny byly (Při cestě po nábřeží, ze Smíchova i Chotkovou žádná cedule nebyla – pozn. redakce) a další by s ohledem na všechna upozornění v oblasti výstavby městského okruhu byly v mnoha případech matoucí.“
Co říkáte na odpovědi Pavla Béma? Řekněte nám svůj názor v diskuzi!
Pavel Švrčula
Šéf pražské dopravní policie
Odpovídala za něj mluvčí Eva Miklíková.
Myslíte si, že jste situaci zvládli?
„Tato uzavírka byla řádně a včas vyznačena dopravním značením. Během pondělka, kdy vznikl problém v dopravě, policie neprodleně zareagovala tak, že do 30 minut byly policisty osazeny všechny klíčové křižovatky. Vzhledem k tomu, že nebyl zcela správně zkoordinovaný systém světelného dopravního značení na několika místech, musela být velká část těchto křižovatek řízena přímo policisty.“ (Redaktoři Blesku projížděli krizovým úsekem mezi 8:00 a 10:00 a v tu dobu nepotkali na místě jediného dopravního policistu – pozn. redakce)
Policie nebyla vidět...
„V některých místech byla přítomnost policistů neefektivní, neboť zde byla doprava řízena z řídicího centra. Policisté byli veleni do míst, kde bylo nutné řídit dopravu fyzicky.“
Kolik policistů jste v pondělí na kolaps nasadili?
„V terénu bylo 40 policistů, kteří se podíleli nejen na řízení klíčových křižovatek. Prioritně pak byly řešeny dopravní nehody na Pražském okruhu.“
Proč policisté neodkláněli příjezd aut na nábřeží?
„Policisté nejsou v takovýchto případech všemocní. Vozidla mohou odklánět pouze do míst, kde je to možné. Pokud je takovéto místo zatíženo vozidly, logicky není kam vozidla odklánět, a řidiči se tudíž musí obrnit trpělivostí.“
Uspokojily vás odpovědi Pavla Švrčuly? Řekněte nám svůj názor v diskuzi!
Luděk Dostál
Ředitel Technické správy komunikací
Odpovídal za něj mluvčí Tomáš Mrázek.
Myslíte si, že jste situaci zvládli?
„TSK nic nepodcenila, jen dělá svoji práci. V průběhu celého roku opravujeme mnoho komunikací, což následně přispívá ke zvýšení bezpečnosti provozu.“
Proč jste například neodkláněli příjezd aut na nábřeží přenosnými cedulemi?
„TSK využívá všechny dostupné informační kanály. Jak webové stránky, tak média, proměnné informační tabule apod. Záleží jen na chování řidičů, zda přes problémovou lokalitu chtějí či musejí jet, nebo se jí vyhnou.“
Co říkáte na odpovědi Luďka Dostála? Řekněte nám svůj názor v diskuzi!
A také rádia!
Další viník dopravního kolapsu? Rádia! Všechna! Poslouchat pondělní ranní dopravní zpravodajství v autě totiž bylo jako poslouchat něco, co sami vidíte. Ale chybělo to zásadní. Kde na silnicích je problém, co se stalo a jak se tomu vyhnout!
To je typické. Když je problém, nikdo to neřeší. Vymlouvají se na cokoliv. Nejlepší by bylo, kdyby se šli živit za "vlastní" a neutrácet a nevyhazovat naše peníze z okna. Darmožrouti.