Krupobití poškodilo tisíce aut: Jak opravit karoserii?
Rozbitá skla, promáčklé plechy a odřené laky. To jsou nejčastější škody na autech, které způsobila nedělní vichřice. Ta se prohnala Prahou a nechala po sobě tisíce poničených vozů. Automechanici se teď každý den v práci pořádně zapotí! Jak budou vašeho čtyřkolého miláčka opravovat? Pokud je auto poškozené jen z části, spraví vám ho takzvanou PDR metodou. Pokud je ale škoda velká, vymění se buď část karoserie, nebo je auto na odpis! Podle odborníků z Auto Palace Spořilov se plechové karoserie opravují lépe než ty hliníkové…
Poškrábaný lak bez děr: Rozleštění laku
Pokud kroupy poškodily lak auta jen povrchově, oprava vás nevyjde draho. Auto totiž stačí přeleštit speciální leštěnkou, která lak sjednotí. Za tuhle drobnou opravu dáte maximálně 2000 Kč.
Totální škoda: Třetina poškozených aut je na odpis |
|
|
|
Hluboké rýhy v karoserii: Přelakování kapoty
V případě, že vám kroupy odstraní lak až na základovou barvu, je nutné místo zbrousit a znovu nalakovat. Tahle oprava vás přijde asi na 6500 Kč a zvládne ji každý autoklempíř.
Není poškozený lak: Metoda PDR (vytlačování a vytahování)
Moderní metoda PDR (Paintless Dent Repair) dovezená z Ameriky představuje neinvazivní způsob opravy karoserie takzvaně za studena. Vytlačování důlků zespoda speciálními háky z oceli se používá na větších plochách. Na menších a hůře přístupných, se naopak důlek vytahuje speciální přísavkou. PDR metoda se vyplatí při menším poškození (např.do 15 důlků), a hlavně když není poškozen lak auta. Doporučuje se u nových aut, která ještě nepodstoupila opravy karoserie postaru. Za jeden důlek dáte něco kolem tisícovky, v případě celého auta je cena na dohodě. Pomoc najdete například na www.krupobiti.cz, www.renovecars.cz a www.vinicars.cz.
Jen pár děr: Vyklepávání, překytování a nalakování
Klasický způsob, jak auto opravit, je karoserii vyklepat, díry překytovat a nalakovat. Efekt ale nikdy nebude dokonalý a opravy budou znát. Problém tak budete mít i s případným prodejem auta. Navíc se po roce může stát, že karoserie začne pracovat, popraská a vlhkem zrezaví. Zvládnout by to měli v každém autoservisu. Cena se odvíjí od míry poškození vašeho auta.
Velké poškození: Výměna poškozené karoserie
Při velkém poškození se nevyplatí auto opravovat. Musíte vyměnit celý poškozený díl kus za kus. Platíte tedy za materiál, práci automechaniků a následné lakování. Cena se stanovuje podle typu auta a množství vyměněných dílů. Vyšplhat se může až na sto tisíc korun. Nejlépe je navštívit specializovaný servis, ale na své auto si počkáte tři týdny.
Bože, to jsem čekala, že sem někdo dá takovej názor. Zajímalo by mě odkud jsi ty? v Praze asi nežiješ .... je to velké město s hodně obyvatel a hodně auty, takže jestli u Vás ve vesničce spadnou kroupy a pobijou pár "aut", tak to asi nikoho nezajímá, protože škody nejsou veliké. Když se staně něco jako v Praze a pobije to spousty AUT nejen v Praze, ale i v okolí, tak to za řeč asi stojí né? A co se týká sněhu... ano jsme z toho vždy paf, protože je tu velký provoz, než silničáři něco v Praze odklidí, tak už je hafo nehod a proč? protože Praha má větší rozlohu než 50 km2