ONLINE CHAT
Nedavno mne na ulici zastavila dama a nabizela prestup k jine pojistovne. Byla strasne presvedciva, takze jsem podepsala. Ale az pak jsem si uvedomila, ze to byl dealer a misto nejakych vitaminu slo skutecne o prestup od vas jinam. Lze to nejak zrusit?(Helena)
Foto
DObré poledne, s tímto problémem se bohužel setkáváme, od 1. září navíc nesmějí zdravotní pojišťovny využívat služeb třetích osob k náboru klientů. Pokud Vás někdo záměrně oklamal, napište nám prosím konkrétnější údaje (kde, kdo...), kontakt na sebe a budeme to společně řešit.
Jak je to s povinností pojišťovny sehnat doktora?(Michal)
Foto
Dobré poledne, zdravotní pojišťovna musí ze zákona svým klientům zajistit dostupnou péči. To znamená potřebnou lékařskou odbornost, v rozumné vzdálenosti - to vše určují zákony. Nemůže se stát, že byste jako klient zdravotní pojišťovny neměl toto zajištěno.
Kdyz bych chtela prestoupit k OZP a muj lekar nema s vami smlouvu, lze to nejak resit?(Ivca)
Foto
Dobrý den, napište nám prosím, který lékař to je a zkusíme najít řešení.
Chystate nejake dalsi souteze, jako byla ta s voucherem za 10 000,- Kc?(Jitka)
Foto
Dobrý den, chystáme různé zajímavé akce, na které se určitě můžeme těšit. Budou hodně zaměřeny jak na prevenci, tak na online komunikaci.
Dobry den, u OZP jsem cely zivot a nemuzu si stezovat. Ted mate nejakou akci se zubnimi kartacky? Da se nekde zjistit, kolik kartacku je na pobockach, abych nechodila zbytecne? A muzu je vyzvednout pro celou rodinu nebo si kazdy musi prijit osobne?(Jitka)
Foto
Dobrý den, Jitko, děkujeme za pochvalu. Teď nemám online přehled, jaké jsou zásoby, protože zájem je převeliký. Ale napište prosím na asozp@ozp.cz s uvedením pobočky, kterou máte nejblíž, a my zjistíme a dáme vědět.
Všichni víme, že zdravotnictví je černá díra. Liší se vaše OZP od ostatních pojišťoven, které tuto díru krmí? (Petr)
Foto
Dobrý den, Petře, já bych tu první větu tak kategoricky nebral. Ono "všichni víme..." je odvážené tvrzení, ať už ho pronáší kdokoliv. Není sporu o tom, že peníze se dají vynakládat více nebo méně účelně a není sporu ani o tom, že ve zdravotnictví to není vždy ideální. Pojišťovny jsou pod kontrolou svých správních a dozorčích rad, ministerstev, vlády, Parlamentu... To sice samo o sobě nemusí být záruka ideálního stavu, ale ze zkušenosti vám, že se vyvíjí maximální úsilí, abychom klientům zajistili péči, kterou potřebují za racionální ceny a za těch nejlepších podmínek.
Zdravim, nebudete s etake stehovat do predrazenych a luxusnich kancelari jako zdravotni pojistovna ministerstva vnitra? Nebo kupovat predrazene Audi A8, kterymi jezdi sef pojistovny ministerstva vnitra?(Dominik)
Foto
Dobrý den, nechci podceňovat ani přeceňovat mediální kauzy, věci vždy nejsou takové, jak bývají prezentovány v mediální zkratce. To samozřejmě neznamená, že se na problémy nemá poukazovat a že by se neměly řešit. Pojišťovny pracují s veřejnými penězi - tedy přesněji řečeno, s penězi konkrétních lidí a musí s nimi hospodařit zodpovědně. Abych ale odpověděl na první větu: naše centrála je v přiměřených prostorách, nemyslím, že by si zaměstnanci mohli stěžovat :) Snažíme se postupně vylepšovat klientská centra, protože chceme, aby se u nás klientům líbilo.
Dobry den, od ledna chci hodne cestovat, tedy se v CR budu zdrovat minimalne, která pojistovna by mela nejvyhodnejsi podmínky, abych tu zbytecne neplatila moc, když tu stejne nebudu... dekuji, ek(ek_)
Foto
Dobrý den, konkrétní kroky, co udělat při dlouhodobém pobytu v zahraničí, Vám ochotně sdělí Vaše zdravotní pojišťovna, bývá to hodně individuální a je třeba znát podrobnosti. Jste-li naší klientkou, napište nám třeba na asozp@ozp.cz.
Jaký je podle vás hlavní důvod, proč změnit pojistovnu? KOlik muzu usetrit? (jirka)
Foto
Dobrý den, na změně pojišťovny fakticky mnoho peněz neušetříte. Lékař Vás ošetří, ať jste klientem té či oné, pokud samozřejmě s příslušnou pojišťovnou má smlouvu. Nepřímo samozřejmě šetříte čas, když využijete třeba online služby, svou hodnotu také mají preventivní programy a příspěvky.
Dobrý den, prosím jak funguje a co obnáší asistenční služba - doktor na telefonu?(milan)
Foto
Dobrý den, Milane, na asistenci bylo již mnoho dotazů, věřím, že si mezi zodpovězenými najdete to, co potřebujete :)
Vsude inzerujete svou aplikaci Vitakarta OZP. V cem je jina nez totalne predrazeny IZIP od VZP, ktery snad ani nefunguje? A proc bych ji jako pacient mel mit a pouzivat? Dik(Petr)
Foto
Dobrý den, Vitakarta je pro klienta užitečná, pokud chce zjistit detaily toho, co za něj pojišťovna zaplatila lékařům, lékárnám, nemocnicím atd. Pokud ji máte v mobilu, je průkaz pojištěnce vždy aktuální. Když chcete nahlásit změnu adresy, bankovního účtu, stačí vyplnit jednoduchý formulář na PC. Snadné, praktické...
ma vase pojistovna nejakou asistenci sluzbu?(Petr)
Foto
Ano, OZP má asistenční službu, jejíž fungování jsem popsal. Ve stručnosti: po telefonu a mailu lze zajistit konzultace s lékařem, objednání, dotazy na dostupnou lékárnu či pohotovost apod.
Dobrý den, co pro změnu můžeme udělat? Stačí jen něco vyplnit?(Adéla Kopecká)
Foto
Dobrý den, jak jsem psal níže - stačí jen vyplnit přihlášku k nové pojišťovně a pak změnu nahlásit svému zaměstnavateli a lékaři.
Když ted prejdu, u nove pojistovny budu az od 1.1.2016 nebo jak to je? (abx)
Foto
Ano, pokud podáte přihlášku do 30. 9. 2015, stanete se klientem vybrané pojišťovny k 1. 1. 2016
V cem je lepsi OZP nez napriklad VZP? Díky(Vasek)
Foto
Vašku, nestavěl bych otázku takto. Spíš bych řekl, aby si lidé sami srovnali některé parametry, jako je poskytování a obsah online služeb, asistenci, klientský servis apod. A to nejen při srovnání VZP a OZP, ale i všech dalších pojišťoven.
DObrý den, nabízí zdravotní pojistovny taky cestovní pojisteni?(pavel)
Foto
Ano, některé zdravotní pojišťovny ho nabízejí, výše pojistného i podmínky jsou samozřejmě různé. Jinak lze tento produkt jen doporučit - vyhnete se pak různým nepříjemným komplikacím při shánění a hlavně úhradě péče v cizině.
Jak funguje vitakarta OZP? jaky udaje tam najdu a k cemu je to dobre? (jindra)
Foto
Dobrý den, Vitakarta je vlastně něco jako internetbanking - taková pojišťovna v PC nebo v mobilu. Najdete tam, jakou péči za Vás pojišťovna uhradila a kolik to stálo - můžete rovnou odsouhlasit, reklamovat či pana doktora pochválit. Máte přehled o tom, kdy jste byli na prevenci nebo očkování. Můžete pohodlně měnit svoje osobní údaje, podnikatelé mohou takto podat přehled o příjmech a výdajích OSVČ... Vitakarta obsahuje také online bonusový systém Vitakonto, rodiče zde najdou údaje svých dětí a co je praktické - mohou mít v mobilní aplikaci i průkaz pojištěnce svůj a svých dětí.
Chtěla bych přejít i s rodinnou k Oborové zdravitní pojištovne. Libi se mi zejmena sluszba asistence -c o konkretne to klientum nabizi?(jirina)
Foto
Dobrý den, jak už jsem psal v minulé odpovědi - asistence poradí, pomůže, nasměruje správným směrem a pomůže tomu, kdo ve zdravotnictví třeba zabloudí, aby se dobře zorientoval.
Dobrý den, jak funguje takzvaný doktor na telefonu u OZP?(Simona)
Foto
Dobrý den, "doktor na telefonu" čili Asistenční služba je pro klienty, kteří potřebují buď rychle zjistit, kde je nejbližší lékárna, pohotovost apod., popřípadě chtějí konzultovat svoje akutní či chronické obtíže nebo objednat ke specialistovi. Je jasné, že lékař na telefonu nemůže udělat kompletní a 100% diagnózu, ale poradí, nasměruje...nebo naopak doporučí bezodkladně zavolat záchranku, navštívit pohotovost atd. Služba je zdarma.
Dobry den! V létě jste měli v Ozp akci cestovní pojištěni zdarma. Nabídka stále plati? Jsem studentka, 23 let(Jana)
Foto
Dobrý den, pro klienty do 26 let (a od 60 let) platí nabídka stále, ostatní klienti mají pojištění za polovic, takže se lze na cesty pojistit buď za 0 Kč nebo od 8 Kč za den.
Proč pojišťovny vlastně přispívají na různé nesmysly? Nebylo by lepší, aby pořádně platily doktorům a je to?(Honza)
Foto
Základní rolí zdravotní pojišťovny je zajistit a uhradit pro své klienty kvalitní a dostupnou zdravotní péči. Další služby - online, asistence, příspěvky apod. jsou často užitečné, příjemné a šetří klientům čas a starosti. Navíc jsou v rozpočtu pojišťovny přísně odděleny a sledovány peníze, které jdou na platby za zdravotní péči od těch, které jdou na provoz a příspěvky na prevenci.
Proč se pořád mění termíny pro změnu pojišťovny? Nemáte v tom sami zmatek?(Petra)
Foto
Upřímně řečeno, není to zcela komfortní - ani pro pojišťovny ani pro lékaře či veřejnost. Ale není to zase nic tak zásadního. A jsme profesionálové, takže reagujeme tak, abychom vše zvládli :)
Dobrý den, jak komplikované je změnit zdravotní pojišťovnu? Uvažuju, že bych šel k některé jiné a jen se obávám velké byrokracie spojené s přestupem. Děkuji(Karel)
Foto
Dobrý den, jak jsem psal v předchozí odpovědi - je to jednoduché. Podepsat přihlášku a pak nahlásit v zaměstnání a u lékaře.
CO je potřeba ke změně pojištovny? (daniel)
Foto
Dobré dopoledne, administrativně je to velice jednoduché. Stačí vyplnit přihlášku a zaslat do příslušné "nové" pojišťovny. Ta zařídí přestup. Vy pak jen do osmi dnů od účinnosti přihlášení musíte tuto změnu nahlásit zaměstnavateli a svému lékaři.
Dobrý den. viděl jsme vaši kampan na Facebooku - miniamlne dva benefity me docela zajimaji - a mozna se fakt odhodlam a pojistovnu zmenim. ne ani tak kvuli bonusum, ale kvuli celkoveme oristupu(jana m.)
Foto
Dobrý den, děkuji za pochavlu i odpovědný přístup. Jak jsem psal v první odpovědi...je dobré zjistit více informací než jen sice zajímavým a užitečným benefitům.
Dobrý den, mám zmrzlé rameno (M750), což je na léčení dlouhodobá záležitost. Lékařka by napsala 15 rehabilitací. Na RHB mi sdělili, že OZP proplácí pouze 8 RHB, pak je třeba nový poukaz na RHB. Proč? Kvůli tomu musím znovu navštívit lékaře a při tom je jasné, že zmrzlé rameno se během 8 RHB nenapraví.(Libuše Šamcová)
Foto
Paní Šamcová, pro konkrétní reakci by bylo třeba vědět více podrobností. Napíšete nám je třeba na asozp@ozp.cz? Děkuji.
co žvaníte?odjakživa k 30 červnu a 30 prosinci. vydání karty po půl roce. tohle je cílená dezinformace kvůli grázlovi z VZP Kabátkovi???(Jiří Feber)
Foto
Úplně nerozumím Vaší otázce. Přestupní termíny, tj. datum účinnosti změny zdravotní pojišťovny jsou dva: 1. 1. a 1. 7. a přihlášku je třeba podat nejpozději 3 měsíce předem.
Dobrý den,jsem u pojišťovny VZP invalidní důchodce.Hodně zákroků VZP neplatí.Co se týče lázní,to platí jen pro někoho.Která pojišťovna je dobrá-žádné informace nejsou a ani nevím kolik pojišťoven vůbec Česko má.Vím o vojenské a to je vše!!! děkuji za info Pepa Praha 10(Josef Praha 10)
Foto
Dobrý den, v ČR aktuálně působí 7 zdravotních pojišťoven. A každá z nich mujsí zajistit péči dle zákona. Co se lázní týče, každý návrh na lázeňskou léčbu prochází revizí a konkrétní důvody odmítnutí nebo redukce je třeba klientovi sdělit.
Dobrý den, oba s manželem jsem, dá se říct od začátku vzniku pojišťoven, ve VOZP. Několik měsíců jsme byli u VZP. Zvažujeme přestup do pojištovny ministerstva vnitra. Poraďte prosím, zda je to rozumný nápad, nebo to vý jde na stejno? Děkuji a přeji hezký den.(Janka Wolfová)
Foto
Dobrý den, obecně vzato Vám musí každá pojišťovna zajistit přístup ke zdravotní péči. Benefity, které pojišťovny nabízejí, jsou určitě příjemné, ale před přestupem je dobré zjistit, jakou síť smluvních lékařů má konkrétní pojišťovna, zdali poskytuje online služby a další klientský servis, jako třeba banky.