ONLINE CHAT
Dobrý den. Brno hlavní nádraží ostuda železnice České republiky. Nové nádraží v nedohlednu, otřesné prostředí pro cestující, neuklizené a zanedbané perony, všude trus od holubů, muzejní zabezpečovací zařízení. Je v plánu tento katastrofický stav alespoň částečně napravit do stavu odpovídajícího 21. století než bude kdoví kdy nové nádraží?(Jarda)
Foto
Jako bývalý Brňan s vámi nemohu než souhlasit. Brněnské nádraží nepatří mezi nejhezčí, já jenom věřím, že se politická reprezentace spolu s občany dohodne, kde bude nové nádraží stát. Jinak Brno ztratí šanci, aby se vyřešila železniční doprava v nejbližších deseti letech, protože pak už nebudou evropské peníze. V nejbližší době by měly České dráhy prodat své nádraží do rukou SŽDC a ta už bude mít peníze i kapacity na opravy stávajících nádraží. Bohužel už musíme končit, takže se loučím se všemi čtenáři Blesku. Děkuji všem za dotazy.
Dobrý den pane ministře, kdy uvažuje naše vládá, že reálně bude propojená naše D1 se slovenskou D1, tzn.kdy bude dokončená rýchlostní komunikace mezi Hulínem a Púchovem? Pokud se nepletu tak již v nedávné minulosti se k tomu obě vlády vyjádřili kladně. Děkuji za odpověď a přeji Vám Ve Vaší nelehké práci hodně zdaru a pevné zdraví!(Dr. Kolumber)
Foto
Propojovací silnice I/11 je v buď ve výstavbě nebo v přípravě. Chceme propojení na Žilinu co nejdříve, nejpozději do roku 2020.
Velké oslavy s napojením D-1 bez obchvatu Přerova do Říkovic je blbost,proč ty pozemky zkrátka nevyvlastníte?Kdy jste jel naposledy autem v Přerově kolem nádraží,to je zážitek který bych vám přál hlavně ve špičku a teď do toho napojíte ještě příjezd z dálnice-blázni.(Jana Molnárová)
Foto
Zahájení předposledního úseku dálnice D1 neprovázely žádné velké oslavy. Situace v Přerově jsme si vědomi a řešíme ji s vedením města. Rád bych vás ujistil, že nejsme žádní blázni. Do Přerova jsem pravidelně jezdil a byl jsem tam minulý týden - mám tam rodinu.
V celé ČR jsou v hrozném stavu dálnice,tolik mrtvích řidičů není nikde na světěa ted v dovoleých dělají údržby,to jde o život,všude uzávěrky-nehody-mrtví(dita)
Foto
Naše dálnice určitě nejsou v ideálním stavu, ale nemohu s vámi souhlasit, že je u nás situace v nehodovosti nejhorší na světě. V rámci Evropy se máme určitě kde učit, ale nejsme ani nejhorší. Rádi bychom situaci pomohli tím, že do zúžených úseků dálnice D1 nainstalujeme průběžné měření rychlostí a tím zvýšíme bezpečnost jak řidičů, tak i stavebních dělníků.
Dobrý den, každý den se setkáváme s mladými řidiči, kteří si řidičského průkazu neváží a často jejich znalosti ani neodpovídají tomu, že řidičský průkaz vlastní. Nemyslíte si, že by se měl proces získání řidičského průkazu zpřísnit a to razantně? Dnešní autoškoly jsou pro smích a znalosti si z nich nikdo neodnáší, jelikož tam ani není povinen chodit. Odjede se pár jízd a šup, řidičák je na světě. O týden později je v novinách nadpis "Smrt 18-letého mladíka za volantem". Proč není u nás přísná autoškola a postihy spáchané za volantem, např. jako v Norsku? Děkuji za odpověď.(Voříšek)
Foto
Chystáme nový zákon o autoškolách, který by měl obsahovat i řidičák na zkoušku. Rád bych, abychom vytvořili jakousi komoru autoškol, která bude samosprávným způsobem řídit kvalitu a fungování autoškol. Obdoba advokátní komory atd. Toto by měl být systém, který pomůže. Vedeme o tom debatu a čeká nás debata na vládě a v parlamentu při prosazování tohoto zákona.
Dobrý den pane ministře, chtěl bych se Vás zeptat, jak to vypadá s R55. Kdy se začnou stavět nové úseky a jestli to nemůžete trochu popohnat :) děkuji.(Jiří )
Foto
Komunikace R55 se připravuje. Její nevýhodou je, že nepatří do sítě silnic komunikací TEN-T a tudíž bude hrazena z národních zdrojů. Takže nemohu zabezpečit její rychlejší realizaci.
Dobrý den, pane ministře, o dostavbě D8 se mluví dlouho, vím že problémem byly aktivity "pomáhajících" Dětí země a podobných. Ale v sobotu těsně po poledni jsme jeli z Ústecké čtvrti Vaňov do Trmic - trasa cca 7km a dala jsem si práci, abych spočítala protijedoucí kamiony - napočítala jsem jich 102 - slovy jednostodva kamiony pouze v protisměru. Myslíte, že tento jev je prakticky v centru obydleného města normální??? za odpověď děkuji(Radka)
Foto
Souhlasím s vámi, tato situace je naprosto neudržitelná. Je ostudou tohoto státu, že nebyl schopen dokončit dálnici D8 za posledních 20 let. Proto jsme udělali všechny kroky k tomu, abychom definitivně zprovoznili dálnici do konce roku 2016. Doufám, že tím situaci obcí výrazně pomůžeme.
Sice to dopravy spadá jen částečně, ale taková Správa státních hmotných rezerv, kde se stále ztrácí palivo, případně odebrané palivo není uhrazeno. Jak prosím budete Vy případně Váš stranický kolega Babiš řešit neuhrazené stamilionové dluhy společnosti Lukoil Aviation, které šéfuje pan poradce prezidenta Nejedlý?(Milan)
Foto
To co se dělo ve Správě státních hmotných rezerv a naftě uložené v Německu vůbec nechci komentovat a je to naprosto nepřijatelné. Věřím, že se za naší vlády nic takového stát nemůže.
Zdravím, děláte politiku dobře, ALE PROSÍM VÁS, N E Z A V L E Č T E dálnici R43 do BRNA, to by vám VŠEM ZLOMILO VAZ !! Snad už to máte přeloženo JINUDY ??? Děkuji a hodně úspěchů a nenechte se otrávit ODS a spol .!!!(Evelínka)
Foto
Děkuji za hezká slova. Varianta R43 v Brně není na pořadu dne a vzhledem k neexistenci územních zásad Jihomoravského kraje bohužel ještě chvíli nebude. Dálnice R43 je bohužel nejméně připravenou komunikací v ČR.
Fandim vam a snad to tu dokoncite se zdravym rozumem. Snad jenom trochu ubrat na "zeman" slovníku. Otazka na oblast silničního mýta zní - byla po vas vubec požadovana srovnavaci analyza o kolik se bude lisit finančně i termínově realizace dle technologicky neutralni výběrového řízení oproti vašemu dočasnému řešení? Zajímá to vubec nekoho, nebo jde jen o to zbavit se Kapshe, který tady celé svoje reseni vybudoval a pouze tezil s absence adekvatniho vyjednavani na protistrane?(Jeden z mas)
Foto
Děkuji za podporu. Máte pravdu, ona deklarovaná technologická neutralita vlastně znamená zahodit dnešní systém, který vlastníme, a nahradit ho satelitním. Nevím, jestli jsme dost bohatí, abychom si tento luxus mohli dovolit. Proto navrhuji jiné řešení.
Co se dělá v ČR jinak, než v Rakousku, Německu, čí Švýcarsku, že naše silnice a dálnice jsou s těmi jejich naprosto neporovnatelné? (Mr.Remy)
Foto
Naše dálnice se velmi často posuzují podle dvou úseků. Nerekonstruované části dálnice D1 a D47, která se zvlnila, protože byl použitý nevhodný podklad. Na druhé straně máme spoustu úseků, za které se nemusíme stydět a které snesou srovnání s dálnicemi v Rakousku, Německu i Švýcarsku. Za všechny D1 mezi Vyškovem a Kroměříží.
Hezký den, každou chvíli někde na internetu či v televizi vidím videa jak řidiči riskují a přes žel. přejezd jedou na červenou, nebylo by na čase výrazně zvýšit trest za tento přestupek, třeba i nějaké opravdu exemplární potrestání ? děkuji za dotaz.(mates)
Foto
Souhlasím, myslím si, že musíme navrhnout vyšší tresty i exemplární.
Dobrý den pane ministře, velice by mě zajímala skutečnost, zda je pravda, že dálnice z K.Varů na Prahu se bude budovat až v r.2025.Je podle Vás normální, aby se takto frekventovaná trasa, která je jedinou spojnicí od Chebu do Prahy budovala až za takto dlouho? Myslím, že těch smrťáků bude přibývat i když se dělají všelijaké odklony a náhrady, místo regulérní dálnice. Tyto světové lázně si myslím, by zasloužily dálnici mnohem dříve. Nebylo by dobré vše ještě uvážit a přehodnotit dobu? Díky za odpověď.(Půlpánová)
Foto
To, co jste napsal, mohu podepsat. Ale žijeme v České republice, jsme součástí Evropy a procesy zabezpečování pozemků a získání všech povolení jsou tak časově náročná, že nechci slibovat zázraky, které nejsme schopni stihnout. Na druhé straně bych vás rád ubezpečil, že máme interní plán, jak věci urychlit a určitě ho na tuto komunikaci budeme aplikovat.
Dobrý den. Pane ministře, co budete dělat, pokud byste jako ministr skončil? Vrátíte se zpět do Skansky? Budete chtít zůstat ve stavebnictví? Díky! Marta Müllerová, Benešov(Marta Müllerová)
Foto
Do Skansky se určitě nevrátím, to by bylo v rozporu s mým přesvědčením. Předně bych si odpočinul a pak bych se poohlédl, co bych dělal. Nevylučuji, že bych se pustil do vlastního podnikání.
Dobrý den, když jsem sledovala diskuze v souvislosti s tragédií ve Studénce, tak si myslím, že by bylo levnější, než budovat nadjezd, postavit tam natrvalo policistu, který bude neukázněné řidiče pokutovat. Myslíte, že by to problém nevyřešilo?(Zdeňka Janáková )
Foto
Postavit na každý přejezd policistu není řešení. Já navrhuju, abychom my politici a hlavně novináři nechali řešení na odbornících. Já jsem jim tento úkol dal a jakmile dostanu návrhy, tak s nimi veřejnost seznámím. Myslím si, že když v emotivně vypjaté atmosféře řeší tento problém politik s novinářem, tak to není dobrá kombinace.
Dobrý den pane mnistře, rád bych se zeptal kdy bude hotova dálnice D3 a to od Mezna až po Dolní Dvořiště? Středočeská část mě nezajímá :D . Rakušáci se svojí částí od Lince jsou už blízko našich hranic a makaji rychle. Děkuji za odpověď(Zdeněk)
Foto
Nejste sám, při každé návštěvě Rakouska mě tuto otázku pokládají všichni rakouští politici. Na D3 jsme zaspali, intenzivně připravujeme území a v našich plánech je zprovoznění v roce 2022.
Dobrý den,byl jste se podívat na Slapech co způsobil Váš nový zákon?Jste ochoten přijmout odpovědnost v případě nehody?Proč nekontroluje Polici ČR Státní Plavební Správa alkohol a drogy u vůdců malého plavidla a člunů s motorem menším než 5 koní ?(Josef Novotný)
Foto
Já už tu odpovědnost mám za všechno, co udělá ministerstvo. Tady si myslím, že po letech restrikcí je potřeba naše vodní toky a plochy otevřít vodním turistům a souhlasím s vámi, že je potřeba, aby se i na těchto tocích vyžadovala bezpečnost a slušné chování. Proberu tuto záležitost se zodpovědnými osobami na policii a Státní plavební správě.
pane ministře, naznám sitce technologický postup opravy silnic, ale dávat obalovanou na krajnice, kde prorůstá tráva je asi špatně. Ale takto se opravuje silnice(která je mimochodem v havarijnim stavu) do Jevišovky. Ale protože je tato obec poslední v okrese Břeclav tak to nikoho nepálí. Je nějaká možnost přinutit papaláše ze správy silnic k činnosti. Díky (ASha)
Foto
To je častý problém silnic nižších tříd, kde se zanedbává pravidelná údržba krajnic a přilehlých kanálů. Prorůstání trávy asfaltem je vážným problémem snižování životnosti silnic a proto dbáme na to, aby bylo dost peněz na opravy a údržbu.
Zdravím pane ministře a mám dotaz ohledně dálničního přivaděče z D8 do Děčína zda a kdy se bude realizovat.Není teď vhodná doba kdy je možné čerpat peníze z EU ?(Belsar)
Foto
Máte pravdu, dnes je nejvhodnější doba čerpat peníze z EU. Předpokládám, že tento přivaděč bude realizován při dostavbě posledního úseku D8, tzn. do konce roku 2016.
Dobrý den,zajímalo by mě,kdy se konečně opraví silnice zničené od kamionů.(Jitka)
Foto
Teď dobíháme resty minulosti, a proto opravujeme tak moc. Nicméně mám pro vás špatnou zprávu. Silnice a dálnice se budou kontinuálně opravovat stále tak, jak bude dobíhat jejich životnost.
Dobrý den, v dopravní zácpě jsem se připojoval rychlostí cca 5km/h z připojovacího pruhu do souběžného a narazil do mě kamión. Předepokládal jsem, že mi na pricipu zipu dává předností. Kromě pokuty jsem dostal 5 trestných bodů za nebezpečné přejíždění z pruhu do pruhu. Zdá se mi, že má nehoda je mnohem méně závažnější než nebezpečné přejetí z pruhu do pruhu na dállnici při rychlosti 130 km/h, je však ohodnocena stejným počtem trestných bodů. Je možné se někde odvolat či podat protest proti tomuto rozhodnutí dopravní policie? Předem děkuji za odpověď. (Martin Mikeska)
Foto
Proti každému úkonu policie lze podat odvolání. V tomto případě jste neměl pokutu zaplatit a měl jste žádat správní řízení. Obecně se má za to, že zaplacením pokuty na místě akceptujete, že se čin stal tak, jak popisuje policie.
Dobrý den, dotaz nemám žádný, ale jste velmi pracovitý a hlavně dopravě rozumíte. Přeji pevné nervy při prosazování oprav a potkávat prima lidi co chtějí poctivě pracovat.(Olga)
Foto
Děkuji za podporu. Takové reakce mě pomáhají překonávat každodenní starosti a problémy.
Dobrý den, zajímalo by mne proč nemůžou autoškoly zkoušet své žáky v prostorách autoškol a musejí dojíždět dělat testy na úřady , kde jsou většinou hrozné podmínky pro čekající žáky. Děkuji.(Pavel)
Foto
Podle dnešní legislativy autoškoly ve svých prostorách žáky zkoušet mohou. Pokud bude jiná úprava, tak o ní budeme debatovat s provozovateli. Jde nám o to, aby systém byl férový a co možná nejpřívětivější k jeho uživatelům.
Dobrý den, mohl byste stručně shrnout, jak se bude dál vyvíjet český mýtný systém? Děkuji za odpověď. (Pavel Láska)
Foto
Chceme se chovat efektivně, s ohledem na peněženky daňových poplatníků, takže navrhujeme, aby stát ještě pět let provozoval mýtný systém, který vlastní a který mu současný provozovatel předá ve stavu, jako by byl nový. Nechceme žádnou výhodu pro současného provozovatele, firmu Kapsch, proto navrhujeme, aby soutěž byla otevřená a mohlo se jich účastnit více účastníků. Současný provozovatel může mít výhodu, danou faktem, že systém vybudoval a provozoval, nicméně taková soutěž zabezpečí nejefektivnější cenu za další provozování a modifikaci systému.
Po neštěstí ve Studénce, opět řidiči jezdili přes výstražná světla na koleje! Je tam kamera, proč neprosadíte, aby za takové obecné ohrožení, kterým vjetí na koleje jistě je, nebyl odebrán řidičský průkaz na půl roku a pořádná pokuta, jinak jsou lidé nenapravitelní. Uvažujete o tom?(Jana D.)
Foto
Budu prosazovat spolu s šéfem dopravní policie plk. Lerchem, aby postih řidičů za takové přestupky byly mnohem větší a bolestivější. Kde nepomůže osvěta, je potřeba represe.
Vážený pane ministře,s ohledem na nehodu ve Studénce jsou i další nebezpečné přejezdy,kde by stačilo méně než stavět nadjezd.Takový je momentálně na dvoukolejné trati křižující se s poměrně frekventovanou komuniikací v lese mezi Starou Boleslaví a obcemi Podbrahy-Skorkov,kde vlaky jezdí též cca 100km rychlostí a na chráněném přejezdu nefunguje bílé blikající světlo,které má sdělovat,že zabezpečení funguje a nevypadlo z provozu např. díky sběračům kovu.Navíc k vůli lesnímu porostu není možná ani nouzová vizuální kontrola,zda se neblíží vlak,v případě,že by chráněný přejezd byl momentálně v poruše.Děkuji.(Kadlec)
Foto
Děkuji za upozornění, nechám situaci prověřit a určitě učiníme nápravu. Jsem rád, že vás to nenechá lhostejným a že nás na tuto situaci upozorňujete.
Bydlíme na malé vesnici 15 km od Hradce Králové, ale cesta do HK veřejnou dopravou nám trvá i 40 minut. Musíme totiž přestupovat. A o víkendech a svátcích už nejezdí skoro nic. Syn studuje v Praze a na víkendy jezdí domů. I když je to z Prahy do Rodova asi 120 km, tak cesta trvá i 3 hodiny. Vlaky a busy na sebe vůbec nenavazují a večer už nejezdí vůbec. (Lenka)
Foto
To je velmi specifická situace, nechám si podat informaci a napište na ministerstvo, rádi vám poradíme, jestli vám můžeme pomoct.
dobrý den, kde jsou policajti, aby udělali pořádek kamioňákům?!?! Jezdějí nechutně, předjíždějí, kde nemají, blokují dopravu s tím, že se musí neustále brzdit.....prostě bordel, nedodržují rychlosti v době oprav na dálnicích a další problémy, pak se nedivím, že s tím jsou problémy, př. neplatit mýtné a jezdit tam kde nemají, po silnicích II. a III. třídy !!(Martina)
Foto
To není úplně otázka na ministra dopravy. Na druhé straně si musíte uvědomit, že se v dnešním světě bez kamionové dopravy ekonomika neobejde. Problém je, že všude nejsou lidi a mezi řidiči je ten nedostatek snad nejhorší. Nejsou řidiči ani kamionů, ani autobusů a musíme dbát na to, abychom tento problém vyřešili, protože bez kvalitních řidičů budeme mít problém pořád.
Dobrý den , spousta peněz by se mohlo ušetřit , kdyby se konečně začali soutěžit tratě. Nedotovat ČD tam , kde chce jít i Regiojet , Leoexpres a provozovat vlaky na komerční riziko. Co Vy na to , jako ministr a hospodář s penězi daňových poplatníků? Nebo chcete držet monopol ČD? Popište prosím svů záměr , který hodláte splnit. Děkuji.(Pavel)
Foto
Strategii Ministerstva dopravy je liberalizovat trh a umožnit novým provozovatelům soutěžit a provozovat tratě na komerční riziko. Na druhé straně si musíte uvědomit, že Ministerstvo dopravy je odpovědné za zabezpečení veřejné služby a veřejná služba se mnohdy nedá na komerční riziko realizovat. Nemůžeme občanům vysvětlovat, že jim teď půl roku nepojede vlak, protože se jeden z provozovatelů rozhodl ukončit podnikání. Musíme mít způsob, jak zabezpečíme veřejnou dopravu pro všechny občany. To je model, který funguje všude v Evropě, není důvod, aby nefungoval u nás. Samozřejmě tento problém vidíme i z pohledu správného hospodaření z penězi daňových poplatníků.
Dobry den pane ministre, kdy realne vidite dostavbu a zprovozneni Prazskeho okruhu, konkretne useku Modletice-Bechovice? Doprave v cele jizni casti Prahy by se tim velice ulevilo. Dekuji a hezky den (Petr Sedláček)
Foto
V současné době připravujeme intenzivně tento úsek. Věřím, že bychom mohli zahájit v nejbližších letech, pokud ovšem odpůrci okruhu nenajdou nové zbraně, jak zpochybnit tuto výstavbu. Je to prioritou ministerstva i ŘSD a určitě v zájmu drtivé většiny Pražanů.
Dobrý den. Kby bude hotové dálniční spojení Hradec Králové - Ostrava? Kdy bude hotové dálniční spojení Brna - Hradec Králové? Kdyby bude hotové dálniční spojení Brno - Mikulov? Díky NN.(NNo)
Foto
Hradec Králové - Ostrava (R35) se intenzivně připravuje, další dva úseky budou zahájeny v příštím roce a rádi bychom tuto komunikaci zprůjezdnili do Mohelnice do roku 2022. Brno - HK a Brno - Mikulov záleží na zásadách územního rozvoje Jihomoravského kraje, to je otázka na pana hejtmana Haška.
Pane ministře, v mediích jsem zaznamenal počátek budování dálnice Lipník nad Bečvou - Přerov. Dále už pokračuje za Přerovem - Horní Moštěnice, Říkovice a dál. Nerozumím proč v Přerově není plánováno NIC, ani obchvat, ani nadjezd, ani slabé řešení průpichem! V současné době už velmi často doprava v Přerově pro přetíženost nefunguje. Děkuji za vysvětlení(J. Hluzín)
Foto
Minulý týden jsem jednal s primátorem Přerova a dohodli jsme se na ustavení komise mezi Ministerstvem dopravy a městem, která bude řešit otázku následného napojení dálnice a zlepšení situace v Přerově. Ředitelství silnic a dálnic je připraveno finančně tyto akce zabezpečit z fondu oprav.
Dobrý den pane ministře, s připravovaným zákonem o absolutní přednosti cyklistů na některých komunikacích se obávám aby nenastala stejná chyba jako před lety, kdy se ustanovila "jen přednost chodců". Do dnešního dne je v podvědomí absolutní přednost chodce a proto vstupují bez rozhlédnutí nejen na přechodech pro chodce. Co to bude dělat s cyklisty? Děkuji za Vaši argumentaci.(J. Hluzín)
Foto
Toto se týká pouze tzv. speciálních cyklistických ulic, které budou v centrech měst a kde bude fungovat speciální režim. Inspirujeme se v Rakousku a Německu, kde to funguje. Já si myslím, že Češi mohou fungovat úplně stejně. Principem je, že v těchto ulicích nesmí auto ohrozit ani omezit cyklistu a já věřím v ohleduplnost našich řidičů, kteří se vydají do těchto ulic.
Dobrý den, řekl jste, že o prázdninách budou dálnice vždy v každém směru průjezdné ve dvou pruzích. Není to ale pravda. Co Vy na to? Díky za odpověď bez banalit. Ondra(Ondra)
Foto
Já jsem řekl, že velké rekonstrukce a plánované opravy budeme kromě zahajování a ukončování dělat při zprovozněných dvou pruzích a tyto kroky se dějí. Pokud je potřeba udělat nějakou důležitou rychlou opravu, tak se dočasně může stáhnout do jednoho pruhu, ale snažíme se, aby se tyto uzavírky dělaly mimo špičku. V nejbližší době uveřejníme manuál uzavírek a vyzveme řidiče, aby nás kontrolovali.
Pane ministře, není nápad platit mýto systémem "čtení RZ" mimo realitu? Stát se stane Velkým bratrem... Opravdu si myslíte, že to lidé, kterým je svoboda nadevše nechají jen tak? ANO to může stát hodně politických bodů a Vás ministerské křeslo.....(Cyril M.)
Foto
To si nemyslím. My jsme vyhlásili, že chceme prosadit tzv. videotolling, což opravdu není Velký bratr. Jinak vás upozorňuji, že stát provozuje několik registrů občanů, řidičů a centrální registr vozidel a v žádném případě se z toho Velký bratr nestal. Máme povinnost ochraňovat osobní data a toto stát umí.
Myslíte vážně to, co se teď děje na dálnicích a silnicích? Kdo je za to peklo odpovědný? Zkusil jste si někdy třeba jen cestu od 9ti křížů do Olomouce? Nenesete taky trošku odpovědnost za ty desítky nehod? Toto musel naplánovat nějaký šílenec...Jak to hodláte řidičům, kteří vyloženě trpí konpenzovat? Zlevníte příští rok dálniční známky?(David)
Foto
Myslím to vážně a je to důsledek toho, že se tady dlouhodobě zanedbala modernizace dálnice D1. Pokud bychom nebyli připraveni snést jízdu ve dvou pruzích a neopravovali, tak bychom měli za chvíli po problému s D1, protože by se rozpadla. Všem řidičům se omlouvám, ale věřte mi, že dnes nemá nikdo lepší metodu, jak současnou situaci vyřešit.
Dobrý den. Nebylo by rozumné zrušit všechny více jak dvoukolejné přejezdy koridorových tratí? Ty jsou dle mého názoru nejnebezpečnější právě hustotou provozu a časem pro jejich přejetí. Myslím, že takoých přejezdů nejsou stovky, ale spíše jednotky a přestavění na podjezdy či nadjezdy by nebylo zas až tak drahé.(Petr M.)
Foto
Bylo, nicméně to není tak jednoduché. Těch přejezdů je velké množství a hlavně v některých případech neexistuje realistická varianta, buď nadjezdu nebo podjezdu zvlášť v zastavených oblastech. Politici ani odborníci by neměli dělat ukvapená rozhodnutí, které jsou motivovány emocemi.
Pane ministře, prosím, kdy se konečně dočkáme zavedení mýtného i na silnicích nižších tříd? Ale ještě více mě zajímá, kdy se reálně začne připravovat zákon, který by převedl část tranzitní kamionové dopravy na železnici? Jaká tragédie se musí stát, aby politici přestali naslouchat lobbistům z ČESMAD a začali jednat ku prospěchu občanů i přírody? Děkuji. (René Flášar)
Foto
My mýto na silnicích nižších tříd nepřipravujeme, protože by to v žádném případě nebylo efektivní. Náklady na výběr mýta by byly daleko větší než to, co by se vybralo. Musíme se zbavit kamionů objíždějící placené úseky systémem, který máme a to je kombinace dopravních značek a fungování policie. Chystáme pobídky, které by měly motivovat, aby se část tranzitní kamionové dopravy dostala na železnici. Představíme je v druhé polovině roku.
Dobrý den pane Ťoku, kdy již budeme součástí západní evropy? Proč nemáme na to dostavět dálnici z Brna do Rakouska, z Prahy do Tábora a na hranici s Německem? Je to snad, že máme nejdražší dálnice v západní evropě a nechceme sem pustit zahraniční firmy? Nechte je postavit německými či italskými firmami a ušetříme 30%. Kvalita bude 100% lepší a nebudou se rozpadat jako u Ostravy. Nebo to rozkrádání a fušařina na dálnicích jde ruku v ruce s státem? Kdo z toho profituje? Děkuji za odpověď. (Jakub Sedlák)
Foto
Naše dálnice rozhodně nejsou nejdražší a trvá to u nás proto, že se mění ministr dopravy a ředitelé rozhodujících organizací tak často, že se nepodařilo prosadit žádnou rozumnou koncepci, jak pokračovat. Pevně věřím, že se mi to podaří. Další důvod je, že byly zastaveny přípravy staveb a my to teď konečně rozbíháme.
Dobry den chtela jsem zeptat pan strojvedouci kolik dostane odskodneni od ceskych drah finacni rentu,ale take bude v duchodu.a ridic polak mnel dostat dozivotni nikoliv 10 let usmrtil schvalne 3 lidy.a proc nezavol pomoc a z mista utelk.je hrane cele divadelko.(janina27)
Foto
Odškodnění strojvedoucího je věcí vnitřních předpisů ČD a já jsem se rozhodl, že osobně přispěji na účet, který byl na jeho podporu zřízen. O vině řidiče musí rozhodnout soud, ale souhlasím s Vámi, že tresty za tak fatální přestupky by měly být vyšší. Hlavně finanční - navrhnu jejich zvýšení!!!
Dobrý den, pane ministře, co je pravdy na spekulacích o vašem odchodu z vlády?(Honza)
Foto
Dobrý den. Zdravím všechny čtenáře Blesku :) Pro mě je to zejména mediální téma a osobně to nijak neřeším.