ONLINE CHAT
Dobrý den, delegátka se nám po čas pobytu na Djerbě nevěnovala vůbec a všechny avízované výlety zrušila. V domění, že šlo o nezbytnou nutnost jsme vše akceptovali, avšak další turnus byl delegátkou odbyt stejně jako my. Mám v tomto případě nárok na vrácení peněz za nekvalitní služby delegátů? Děkuji za odpověď.(Ivana)
Foto
Je třeba vycházet z toho, jakým způsobem byla služba delegáta specifikována ve smlouvě (tzn. jaké měl v průběhu zájezdu poskytovat služby).
Existuje nějaká lhůta, dokdy by měla cestovní kancelář v případě reklamace vady zjednat nápravu? děkuji(Kamila,Děčín)
Foto
Pokud na nedostatek upozorníte CK přímo na místě, musí zjednat nápravu. Pokud se tak nestane, můžete zjednat nápravu sami a cestovní kancelář je povinna uhradit vám účelně vynaložené náklady s tím spojené.
Dobrý den, pane doktore, můžete mi jednoduše vysvětlit, jak bych měla při reklamaci zájezdu postupovat? předem děkuji P. Novotná(Novotná)
Foto
Reklamaci byste měla uplatnit nejlépe na místě a to písemně. Pokud reklamaci neuplatníte na místě, je potřeba tak učinit nejpozději do 1 měsíce od skončení zájezdu.Popište, co reklamujete a proč, a doložte fotografiemi nebo svědectvím. Pokud s reklamací neuspějete, musíte se obrátit na soud.
Je možné se nějak „pojistit“ proti případným nedostatkům už při vyjednávání zájezdu? Děkuji.(Vlasta Hromádková)
Foto
Snažte se dohodnout co nejvíce konkrétních podmínek přímo do smlouvy. Například pokud trváte na výhledu na moře, uveďte toto konkrétně ve smlouvě.
Dobrý den, prosím Vás, k čemu všemu cestovka při reklamaci přihlíží?(P. P., Pelhřimov)
Foto
Cestovní kancelář bude přihlížet k rozsahu a trvání reklamované vady a k rozsahu porušení smluvních povinností ze strany CK.
Je možné někde zjistit výši náhrad (slev) za různé nedostatky na dovolené?(Karel, Olbramice)
Foto
Občanský zákoník přesnou výši nestanoví, orientačně je možno se řídit tzv. frankfurtskou tabulkou slev, která ovšem není pro cestovní kanceláře závazná.
Dobrý den, můžete mi poradit, na co máme při reklamaci dovolené nárok, když budeme s rodinou ubytovaní v jiném než smluveném hotelu? Děkuji(Honza, Přerov)
Foto
Pokud bude mít hotel nižší než dohodnutý standard, máte nárok na vrácení rozdílu v ceně. Naopak při vyšším standardu jde rozdíl k tíži pořadatele zájezdu (např. když máte zaplacený čtyřhvězdičkový hotel a ubytují vás v pětihvězdičkovém).
Dobrý den, za co všechno (za jaké nedostatky) můžu požadovat od cestovky náhradu a jak nejlépe tyto nedostatky cestovce dokázat? Děkuji(Petra, Ostrava)
Foto
Pokud dojde k porušení povinnosti ze smlouvu o zájezdu ze strany CK, má pořadatel povinnost vám nahradit škodu na majetku a újmu za narušenou dovolenou. Tím se myslí komzance za to, že se dovolená nevyvíjela tak bylo sjednáno. Například že tam měl být aquapark, ale on tam nebyl. Jako důkaz poslouží třeba fotografie či svědci.
Dobrý den, poraďte, jak můžu cestovce dokázat vady, které nelze nafotit (např. zvýšený noční hluk nebo nepříjemný zápach apod.)?(Leni, Praha)
Foto
V takovém případě je vhodné mít svědky, např. ostatní účastníky zájezdu, jiné hotelové hosty atp.
Můžete mi poradit, je lepší požadovat náhradu za zkaženou dovolenou přímo na místě, nebo raději později v klidu doma po návratu z dovolené? Děkuji za odpověď(Marta F., Jihlava)
Foto
Reklamaci byste měla uplatnit nejlépe hned na místě a to písemně. Ve svém stanovisku byste měla popsat co reklamujete a proč a svá tvrzení doložit např. fotografiemi. Když reklamaci neuplatníte na místě, měla byste tak učinit nejpozději do 1 měsíce od skončení zájezdu.
Dobrý den, může cestovní kancelař změnit termín dovolené. Stalo se nám, že nám dva dny před odletem zavolali a zmenili termín.Nasouhlasili jsme tak nám ji chtěli zkrátit,ale peníze nevrati jen 20% z ceny. Museli jsme vše měnit a souhlasit.Jednání cestovní kanceláře není korektní.Blu style(Renata)
Foto
Pokud zákazník se změnou zájezdu (např. datem odjezdu) nesouhlasí, může ještě před odjezdem od smlouvy odstoupit.Lhůta pro odstoupení by měla činit nejméně 5 dnů. Pokud takto odstoupíte, CK by vám měla vrátit zaplacenou cenu.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat ,jestli je možné vrátitr část peněz za zájezd, který jsme vybírali hlavně kvůli dětem a hledali jsme zájezd ,kde jsou pro děti tobogány. Vybrali jsme zájezd na Djerbu, kde v popisu hotelu byl uveden i aquapark. Na místě jsme se od delegátky dozvěděli po marném hledání aquaparku, že je teprve ve výstavbě. Je to samozřejmě klamání klienta, prý na obrázcích je uvedena pouze viztualizace, což v popisu hotelu nebylo.Jednalo se o zájezd cestovní kanceláře Eximtours Děkuji Beldová(Jaroslava Beldová)
Foto
Pokud byl v popisu hotelu uveden aquapark a na místě jste na to upozornili a nedošlo k jiné nápravě, měli byste dle mého názoru mít nárok na slevu z ceny zájezdu. Obraťte se znovu na cestovní kancelář a pokud vám nevyhoví, tak na na soud.
Dobrý den, naše cestovní kancelář si kromě ceny zájezdu účtovala zvlášť u částku 450 Kč za každého za trajekt do Anglie. Vše jsem měla uhrazeno včas a až po nějaké době jsem se pro jistotu podívala do mailu, jestli nemám nějaké nové informace od této CK. Zjistila jsem, že mi došla nová faktura na 900 Kč za dopravné. Po telefonickém rozhovoru jsem zjistila, že se jedná o nový doplatek za trajekt, protože mi paní řekla, že ceny se mezitím navýšily a i kurz libry se od počátku tohoto roku změnil. Nepřišlo mi to zrovna moc vhod, i přesto jsem doplatek uhradila. Teď už mám vše v pořádku. přesto bych se chtěla zeptat, jestli mělana tento doplatek Ck nárok. Předem děkuji, pěkný den.(Radka )
Foto
Pokud to proběhlo do 21 před zahájením zájezdu a současně byla možnost zvýšení ceny zájezdu uvedena ve smlouvě, tak je CK oprávněna cenu navýšit.