ONLINE CHAT
A jak se díváte na tzv. "přetáčení smluv", kterým pan Šincl tak rád argumentuje?(Jan Veselý)
Foto
Už jsem psal výše, pan Šincl mluví o přetáčení "spořících" (rezervotvorných) smluv, ovšem míří na smlouvy zaměřené na krytí rizik, kde změna klientům reálně šetří peníze a pojišťovnám snižuje marže. To je celý problém. Vážení čtenáři, děkuji za otázky a zájem, je vidět, že téma je velmi živé:) Snad se tedy dostalo na všechny věcné dotazy. Na viděnou třeba zase na dalším chatu, Jiří Šindelář
Dobrý den, děkuji za odpověď na otázku kolik % pojistek % ŽP končí po 5 letech. Vaše odpověď tedy znamená, že důvodem, že 50 % smluv ŽP po 5 letech končí, je skutečnost, že na trhu je lepší nabídka? Jiná "motivace" pro sjednání nové smlouvy není? (Bruce)
Foto
Dobrý den, v balíku smluv, které se každý rok předčasně ukončí, figurují čtyři hlavní případy. Zaprvé, smlouvy, které ukončí autonomně klient z různých důvodů (např. zhoršená fin. situace). Pak smlouvy, které přetáčejí samotné pojišťovny, nechvalně známými tzv. konverzemi. Zbytek jsou smlouvy teoreticky přepojištěné samotnými zprostředkovateli, kde opět musíme rozlišt ty "na spoření" a "na rizika". Podle mého soudu ten poslední, pro klienta prospěšný případ výrazně převládá. Jen pro ilustraci, za rok 2013 evidovala ČNB na celou oblast životního pojištění 382 stížností klientů a udělila pouze 10 pokut. Na více než milion sjednaných smluv. To staví grafy pojišťoven do poněkud jiného světla...
Pracuji pro jednu pojišťovnu 13 let,bohužel nemám maturitu.Co bude po novele zákona? Děkuji(Josef)
Foto
Projde-li návrh zákona v současném znění, "spadnete" do přechodného ustanovení a maturitu si nebudete muset dodělávat - odbornou zkoušku však ano, ta bude povinná pro všechny.
Cetll jsem, ze lobby pojistoven za regulaci provizi u pojistek, zlomilo vaz namestkovi MF Prosovi, protoze se uprava pana Sincla dostala do navrhu prilepkem, a to zcela proti zameru MF. Jak je mozne, ze vlada schvalila navrh bez regulace a nasledne jeden koalicni poslanec toto otoci? Je to podle Vas standardni proces?(Volic)
Foto
Podle mého názoru je to vysoce nestandardní věc. Názorová pirueta pana Prose a návrh pana Šincla staví "na hlavu" pět let diskuzí expertů z MF s trhem, jak správně nastavit zákonnou regulaci. Pět let se znění zákona piluje na MF, v pracovních skupinách, v připomínkových řízeních a pak přijde pan poslanec a bez jakékoliv diskuze vznese tento zásadní návrh, který hrozí distortovat celý trh. To je bohužel smutná realita a musíme napnout síly, aby lobby pojišťoven neuspěla.
Jak hlídáte, aby finanční poradci radili skutečně to pro své klienty dobré? Jak se díváte na tzv. přetáčení smluv?(Jan Veselý)
Foto
Dobrý den, každá finančně-poradenská firma musí mít implementován vnitřní kontrolní systém, který je jedním z hlavních bodů každé kontroly ČNB. Na úrovni naší USF pak funguje nezávislá etická komise, na kterou se mohou klienti obrátit, pokud mají pocit, že jim bylo poskytnuto špatné poradenství. Veškeré stížnosti důkladně řešíme a pokud máme pocit, že došlo k pochybení, tlačíme na narovnání dané firmy se zákazníkem. Jen pro doplnění, pojišťovny ve své asociaci žádný takový orgán nemají.
Dobrý den, pokud jste mluvil s panem Šinclem, nechtěl by náhodou taky regulovat jakou provizi má mít dealer při prodeji auta nebo kolik mám platit instalatérovi za opravu WC? Hezký den!(Jiří)
Foto
Dobrý den, je to možné:) Třeba se na něj kolegové z pojišťoven časem obrátí, že hodně investují do IT a ty ceny dodavatelů jsou přece nehorázné, tak by bylo dobré na ně dát do zákona také strop:)) A tak dále a dále... (doufejme, že nikoliv).
Je pravda, že poradci v oblasti ŽP získávají předplacenou odměnu ihned po uzavření smlouvy ve výši až 180-200% z ročního pojistného? Proč tolik? Jakou mají motivaci nabídnout klientovi skutečně dobrý produkt?(Bruce)
Foto
Ono slovíčko "až" má stejný význam, jako třeba u reklam na úvěry. O sazbě "až" každý mluví, ale málokdo jí reálně má. Jinými slovy, skutečná výše (průměrné) provize na smlouvu o běžně placeném životním pojištění je oproti té Vámi (a pojišťovnami) uváděné zhruba poloviční. To jsou tvrdá data ČNB, nic víc.
Dobrý den, v zahraničí je regulace životních pojištění naprosto běžné. Funguje to tak v Anglii, Rakousku nebo Holandsku. Proč se o tom u nás jen mluví a vypadá to, že není možné to zavést? Jak se na regulaci díváte vy? Děkuji(Smolda)
Foto
Dobrý den, neřekl bych, že britská či holandská regulace trhu s životním pojištěním je "naprosto běžná". Hlavně je potřeba si říci, že zrovna tyto trhy jsou od toho českého svou historií, strukturou atd. poměrně vzdálené. Slepě přejímat takové z českého pohledu trochu extrémní regule by pro český trh mohlo znamenat katastrofu.
Je pravda, že více než 50 % smluv ŽP končí do 5 let od sjednání? Pokud ano, proč?(Bruce)
Foto
Protože jiná pojišťovna nabídne klientovi konkurenceschopnější produkt?:)
Pojišťovny se chovají nehorázně. Držím Vám pěsti ve snaze jim trochu přistříhnout křidélka. Smlouvu sjednají telefonicky, ale vypovědět to jde jen písemně nebo osobně. To není zrovna přátelský přístup ke klientovi. (Ing. Evžen Otáhal)
Foto
Děkuji. Pracujeme na tom, aby výsledný zákon přinesl dostatečnou ochranu spotřebitele a férové tržní prostředí pro všechny.
Hezký den pane Šindeláři, není Vaše argumentace pro zvyšování pojistného trochu účelová? Pokud návrh poslance Šincla míří na přerozdělení odměn zprostředkovatelů více ve prospěch zákazníka pak je logické, že se tomu jako zástupce zprostředkovatelů bráníte. Kde berete tu jistotu, že pojišťovny budou zdražovat? (Jan)
Foto
Dobrý den, jak jsem již psal výše, platí logická rovnice: nižší konkurence na trhu = vyšší koncové ceny. Data o cenách životních rizik mluví jasně. Já svým způsobem chápu, že pojišťovny nechtějí dopustit v životním pojištění další cenovou válku ala povinné ručení, k čemuž tlak zprostředkovatelů směřuje. To ale není v žádném případě důvod pro zásah státu, jehož občasné z nízkých cen benefitují.
Pry mate ambici stat se reditelem ČAP, je to pravda?(Jakub)
Foto
Dělám pro to hodně, pane Jakube, celá historie dnešního chatu je důkazem:)
Proč si tolik lidí mění smlouvy se životním pojištěním? Mohu dostat lepší podmínky, když změním pojišťovnu? (Karel P)
Foto
Jednoznačně ano - pokud to Váš zdravotní stav dovolí, můžete na nižším pojistném ušetřit i tisíce. Zajímavý důsledek onoho očerňovaného "přepojišťování", že?
Dobry den, v Anglii se provize neplati, jak to vnimate?(Andrej)
Foto
Dobrý den, jako experiment, který přinesl i anglickému vyspělému trhu poměrně hodně kontroverzní dopady. Pro zájemce doporučuji v angličtině tuto nezávislou studii: http://www.theheathreport.com/newsletter.html. U nás je podle mého podobný krok nerealizovatelný, resp. by vedl ke zhroucení trhu s pojištěním.
Uz nekolik tydnu resim se svym financnim poradcem zivotni pojistku. Pripravil mi nedavno konkretni kalkulaci. Skontaktoval mne ale financni poradce z jine spolecnosti a nabidnul mi stejny produkt za lepsich podminek. Je to mozny? Nebo je to jen nejakej podraz? Dekuji za vas nazor :)(Renata)
Foto
Možné to je. To je důsledek vysoké konkurence na trhu, ze které vy, jakožto zákazník, můžete těžit:) A teď si představte, že pan Šincl Vašemu původnímu poradci uloží, aby Vás držel ve staré drahé pojistce třeba pět let...
Dobrý den, zaznamenal jsem, že v parlamentu se mluví o regulaci provizí u životního pojištění. Pan poslanec Šincl tvrdí, že to zlevní pojistky. Myslíte, že je to možné? A měly by být ceny pojištění regulovány? (Karel P)
Foto
Dobrý den, jak už jsem psal výše, dle mého názoru nikoliv - návrh pana Šincla směřuje k zakonzervování trhu, snížení konkurence a to vždy znamená v konečném důsledku vyšší ceny pro zákazníky. Ty v posledních letech významně klesaly, což přineslo rodinným rozpočtům tisíce navíc a zmíněný návrh by podle nás přispěl k obrácení tohoto příznivého trendu.
Dobré odpoledne, jak se díváte na problematiku regulace provizí u životního pojištění, o které se teď jedná? Celoevropský trend opouští princip počátečních nákladů a klade důraz na dlouhodobou péči o klienta spojenou s průběžným odměňováním zprostředkovatele po celou dobu trvání smlouvy, což je přínos pro všechny strany. Britský trh má třeba úplný zákaz provizí a přísné regulace jsou třeba v Nizozemsku i dalších zemích EU. Proč se podle Vás v našich podmínkách zvedla proti zavedení regulací taková vlna odporu?(Marečková)
Foto
Dobrý den, je to zajímavý trend, na druhou stranu nutno dodat, že regulace ve Velké Británii (RDR) představuje v Evropě pořád docela extrém. Z čistě akademického pohledu, pokud už by mělo smysl něco regulovat, pak celkové NÁKLADY u rezervotvorných pojistek, nikoliv jen jednu poplatkovou kategorii (provize) u pojistek všech. Ale je otázka, zda takovouto míru státní regulace cenotvorby na konkurenčním trhu chceme. My v USF máme na věc spíše liberálnější pohled.
Dobrý den, dva dotazy. První: podle statistik ČNB i pojišťoven u životního pojištění klesá celkový pojistný kmen, i když jen trochu, ale zato se neustále dokolečka přepojišťují ti, kdo již pojištění jsou. Ta data jsou dostupná například zde: https://www.email.cz/download/i/86tmKZ-Vv9Dg-q-27XmezjEnlEsG06Yfly_3FkC3ADFr-fRiy3HyB6qZ7KO2Jfgv87EEu_8/Srovn%C3%A1n%C3%AD%20statistik%20%C4%8CAP%20a%20%C4%8CNB%20Zprost%C5%99edkov%C3%A1n%C3%AD%20m%C3%A1%20syst%C3%A9mov%C3%BD%20probl%C3%A9m.pdf Jaký to má smysl - přemluvíte klienta, aby se přepojistil, což jsou pro něj vysoké náklady, protože zprostředkovatel dostane podruhé 200 procent z roční pojistky. Nepřipadá Vám to nemravné? A druhý dotaz. Za šest let za tuto přepojišťovací činnost dostali zprostředkovatelé 41 miliard korun. Nepřipadá Vám to naprosto absurdní?(Marek)
Foto
Rozlišme dvě věci: přepojištění smlouvy "na spoření" a "na rizika". Zatímco to první skutečně pro klienta může být nevýhodné (dvojí počáteční náklady), to druhé je plně obhajitelné, ba často nezbytné. Díval jste se, jak se vyvíjely ceny rizik v ŽP za poslední roky? Přijde vám smyslupné hradit životní pojištění/povinné ručení/hypoteční úvěr uzavřené v minulosti za podstatně vyšší pojistné/úrok? Stejná odpověď platí i pro váš druhý dotaz. Pojišťovny účelově směšují přepojišťování spořících a rizikových smluv, přičemž paradoxně mnohem více jim vadí to druhé, ze kterého klient benefituje nižšími cenami. To mi přijde na celé věci (i návrhu pana Šincla) absurdní nejvíce.
Dobrý den, kdy bude rozhodnuto zdali novela projde či ne? Jakou šanci jí dáváte? Děkuji, Tůma(Michal Tůma)
Foto
Dobrý den, technicky vzato jde o dva zákony: novelu z. o pojišťovnictví a z. o pojišťovacích zprostředkovatelích. Oba nyní ve sněmovně čekají na druhé čtení, přičemž v kuloárech se mluví o tom, že pojišťovny by rády ten druhý, který přináší výrazné zvýšení ochrany klientů a rozkrytí poplatků pojistek, nechaly spadnou pod stůl a regulaci nezávislých poradců protlačily do toho prvního. Věřím, že se jim to nepodaří.
Je možné, že se počet finančních poradců kvůli novému zákonu sníží? A co to bude znamenat pro nás, kteří máme uzavřené pojistky a třeba ještě budeme nějaké dělat pro děti?(Karel P.)
Foto
Ano, to lze očekávat. Většina nezávislých poradců funguje na bázi OSVČ a to, co navrhují pojišťovny jim tvrdě zasáhne do podnikání. Řada z nich tak s poradenstvím pravděpodobně skončí a přesune se na úřad práce... Jejich místo jistě rády zaplní jednobarevné pobočky pojišťoven s tím "jedním správným produktem".
pojišťovny budou zdražovat, zákonitě, ještě jsem od nich nic jiného neslyšel, možná to bude proto, že sponzorují kdejakou hloupost a prodělávaj, ty občane to zaplať(horstfuxteleshop)
Foto
Dobrý den, souhlasím. Dle našich analýz klesly ceny životních rizik za uplynulé roky významně, až o desítky procent. Díky tomu mohou rodinné rozpočty na tomto zajištění ušetřit i desetitisíce ročně. A to zřejmě panu Šinclovi není po chuti...
Dobrý den, je pravda, že ten nový návrh zákona ušetří lidem celkem až 4 miliardy korun?(Petr)
Foto
Dobrý den, to je samozřejmě vějička, která má usnadnit jeho "protlačení" sněmovnou. Ve skutečnosti má umožnit zakonzervovat trh a omezit odchody klientů, které velkým pojišťovnám tlačí na ceny a tím i na zisk. O tom, že pojišťovny vynaleznou jinak pojmenovaný poplatek, aby se k penězům klientů dostaly, jistě nemusíme diskutovat:)
Kolik je vlastně dneska v ČR finančních poradců?(Vítek)
Foto
Pokud se bavíme o pojišťovacích zprostředkovatelích, tak těch je u ČNB historicky registrováno přes 150 000, což je samozřejmě nesmyslné číslo a pokud s ním někdo argumentuje, dokládá jen svoji neznalost. Tam jsou desítky tisíc lidí, kteří už činnost dávno nevykonávají, jsou z oboru pryč, dokonce jsou tam i lidé zemřelí. Reálně aktivních zprostředkovatelů/poradců je dle našich odhadů zhruba 25 - 30 000.
Dobrý den, jak je možné, že se o regulaci provizí pro poradce mluví až teď? Vždyť už to do Parlamentu muselo přijít schválené z nějakého ministerstva a vlády! Děkuji(Jakub P.)
Foto
Dobrý den, Ministerstvo financí po takřka pěti letech diskuzí předložilo do sněmovny novelu zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, která významně zvyšuje ochranu klientů, ale regulaci provizí nezavádí. Nápad regulovat provize a tím i mobilitu klientů je čistě z pera pana poslance Šincla, který tak jde proti expertům MF a staví "na hlavu" takřka pětiletou diskuzi o tom, jak by měla regulace pojišťovnictví vypadat.
Dobrý den, pojišťovny asi vydělávají dost veliké peníze. Kde všechny končí? (Hanka J.)
Foto
Dobrý den, ano je to tak - dle dat OECD patří české (životní) pojišťovny mezi ty nejziskovější, mj. jsou více ziskové než třeba jejich konkurenti ze Slovenska, Německa či Francie. To je jistě důsledek toho, že na "životním pojištění se už skoro nedá vydělat", jak tak často říkají. Naopak: vydělat se zjevně dá velmi slušně a když poradci tlačí na jejich marže, dělají jen dobře. Všechny významné pojišťovny pak mají zahraniční vlastníky a jejich zisky z peněz klientů tak míří jasným směrem. To ovšem pan Šincl regulovat nechce. Zajímavé, že?
Dobrý den, myslíte, že se obyčejný smrtelník dokáže sám orientovat na bankovním trhu? Nebo si myslíte, že odborného finančního poradce by měl mít každý? děkuji Vám za odpověd(Jitka)
Foto
Zdravím, na jednoho smrtelníka by to asi bylo velké sousto. Proto většina finančně-poradenských firem vytváří analytické zázemí, kde se jednotliví analytici specializují na různé oblasti trhu (pojištění, úvěry, investice atd.). Ti pak poskytují podporu poradcům "v terénu" při práci s klienty.
Dobrý den, kde se můžu nejlépe proškolit a stát se finančním poradcem?(Jarka)
Foto
Dobrý den, třeba u někoho z našich členů: http://www.usfcr.cz/home-business/seznam-clenu/. Není to snadná práce a rozhodně ne "snadná cesta k penězům", jak to prezentují pojišťovny, ale spíše odborně a časově náročné řemeslo.
Dobrý den, jakou doporučujete banku na sjednání pojištění? Cena, tradice, servis(Jiří)
Foto
Dobrý den, na sjednání pojištění doporučuji pojišťovnu po konzultaci s nezávislým finančním poradcem:) Důvody pro danou konkrétní smlouvu už jsou pak věcí individuálního poradenství.
Dobrý den, pane inženýre, jaký dopad bude mít zdražení pojistek na pojišťovny? čekáte úbytek klientů?(jiří Žáček)
Foto
Dobrý den, určitě ano. Hlavní efekty zakonzervování trhu v důsledku návrhu pana Šincla vidím v odchodu menších hráčů (pojišťoven i poradců), snížení konkurence a následně zvýšení cen. To samozřejmě vyhovuje velkým pojišťovnám, které mají historicky velké kmeny klientů a ty potřebují zpěněžovat. Rozhodně nepotřebují, aby je nějaká manší pojišťovna zastoupená nezávislým poradcem oslovovala výhodnější nabídkou... Tam hledejme ty skutečné důvody lobbingu pojišťoven.
Dobrý den, jde se s Vámi přímo někde osobně sejít na konzultaci? Děkuji,(Miro)
Foto
Dobrý den, pokud byste měl zájem přímo o službu finančního poradenství, doporučuji se obrátit přímo na někoho z našich členů: http://www.usfcr.cz/home-business/seznam-clenu/. Naše unie se zabývá primárně legislativou a etickou stránkou činnosti našich členů a kontaktovat nás případně lze na info(at)usfcr.cz.
Dobrý den, kde byste mi doporučil nejvýhodněji uzavřít pojistku?(Peter)
Foto
Dobrý den, to je věc spíše individuální konzultace, než střílení "od stolu" - ale obecně určitě tu životní nejpozději ve chvíli, kdy je na Vašem příjmu závislý někdo další (rodina atd.). Co se týče výhodnosti - viz. výše a princip nezávislého fin. poradenství.
Platím něco finančnímu poradci za rady? Co pro mě vlastně vůbec udělá? Oběhá všechny banky a já nebudu muset nic? Nebo jak je to?(Ota)
Foto
Dobrý den, ano, to, co píšete je důležitá součást práce finančního poradce. Nezávislý poradce vybírá z produktů dostupných na trhu ty nejzajímavější, čímž mj. tlačí na ceny a poplatky (ukazuje klientům levnější alternativy). Proto by takové nezávislé poradce pojišťovny rády připoutaly na řetěz, neboť to víte: zisk je zisk:) Pokud jde o odměňování, na trhu existují všechny varianty od provizních (nejrozšířenější), přes souběh přímé platby klientem a provize, až po poradenství placené exkluzivně (pouze) klientem.
Dobré odpoledne, jak bezpečně poznat, že mi finanční poradce doporučuje dobrý produkt? Je přece závislý na mém podpisu a z toho vyplívající provize, tzn. čím více toho podepíšu, tím více si vydělá...(Labakan z Jinonic)
Foto
Dobrý den, u pojištění jednoduše - nabídne Vám produkt se stejným pojistným krytím za nižší cenu anebo za stejnou cenu vyšší krytí. Myslíte, že toto udělá ten hodný pán na pobočce pojišťovny?:)
Jsem těhotná a uvažuju o změně pojistky, existují nějaké výhody či finanční úlevy pro matky samoživitelky?(Jana J.)
Foto
Dobrý den, to je na individuální konzultaci - doporučuji se obrátit na některého z našich členů: http://www.usfcr.cz/home-business/seznam-clenu/. Tam budou schopni Vám kompetentně poradit.
Existuje spousta firem, které poskytují finanční poradce. Kterou firmu byste mi doporučil vy a proč?(Daniel)
Foto
Určitě nějakou z našich členů: http://www.usfcr.cz/home-business/seznam-clenu/. Bližší doporučení bohužel dát nemohu:)
Dobrý den, už delší dobu uvažuju o finančním poradci, ale bojím se, že mi poradí špatně. Když s ním uzavřu nějakou smlouvu, získává za to peníze? Jak poznám, že to opravdu myslí dobře a nemyslí jen na svůj prospěch?(Lída K.)
Foto
Dobrý den, jak bude probíhat Vaše spolupráce s finančním poradcem je věcí vzájemné dohody. Dobrý finanční poradce vždy dbá o požadavky a potřeby klienta, řeší s ním komplexní finanční plán a to, jak by mohl dosáhnout svých cílů. Rozhodně by nemělo jít o nějaký podomní prodej - poradce by na Vás proto neměl nijak tlačit, naopak Vám vždy ochotně zodpoví veškeré dotazy. Ty dobré určitě naleznete zde: http://www.usfcr.cz/home-business/seznam-clenu/ :)
Dobrý den, nebude nová novela tak trochu regulací trhu? To by asi znamenalo, že velcí hráči ho mají již rozdělený a mají slušnou základnu, nás spotřebitelů služeb, aby mohli zdražit ??? Váš názor.(Tereza R.)
Foto
Dobrý den, ano, je to tak. Velké pojišťovny s historicky velkými kmeny klientů by jistě rády, kdyby se trh zakonzervoval a oni mohli zvýšit ceny. Nezávislí finanční poradci jsou totiž schopni jejich zákazníkům vyjednat výhodnější nabídku a to se pak špatně drží vysoké ziskové marže z minulých dob...
Dobrý den, v čem se dotkne novela mě jako koncového spotřebitele? (Jaroslava Jaouchová)
Foto
Dobrý den, novela jako taková by měla přinést významné posílení ochrany spotřebitele - větší objem informací (včetně rozkrytí poplatků pojistek), povinné záznamy z jednání, přísné zkoušky pro každého, kdo bude chtít práci "pojišťováka" vykonávat... proto jí podporujeme. Rizikem je zmíněný návrh pana poslance Šincla, který směřuje k zakonzervování trhu a tím ke zvýšení zisků pojišťoven a cen pojištění na úkor zákazníků (viz. výše).
Dobrý den, proč se pojistky zdražují? Je možné odstoupit od smlouvy? Slyšela jsem, že za pojistky po novele můžeme zaplatit až dvojnásobek! A to už je opravud veliká částka.(Martina)
Foto
Dobrý den, ano - ale není to vina samotné novely z dílny Ministerstva financí, ale především riziko vyplývající z pozměňovacího návrhu poslance Ladislava Šincla. Ten směřuje proti nezávislým finančním zprostředkovatelům/poradcům a nutí je nedoporučovat klientům výhodnější pojistky, jinak přijdou o svou odměnu. Můžete si to představit, jako kdyby se pojišťovnám třeba podařilo do zákona protlačit zákaz přepojišťování povinného ručení aut. Okamžitě by ceny pojištění vyletěly strmě vzhůru. Nižší konkurence na trhu rovná se vždy vyšší ceny pro zákazníky.
přeji hezký den ...ze zkušenosti otázka...proč lze pojistky uzavřít přes internet během cca 5timut ale jejich zrušení je pak nutné udělat písemně, v předstihu a ještě s dokladováním různých věcí?? proč nejsou nastavena stejná pravidla?? Bude se v tomto něco měnit? otázka č.2. Stejně jako pojistné podmínky jejich prostudování by trvalo cca 1 den a až při poj události zjistíte, že pojistný výjimek je tolik, že máte smůlu uplatnit náhradu škody při vzniklé poj. události. nedojde ke zjednodušení? (pazount)
Foto
Dobrý den, poptávka po zprůhledňování pojistek, poplatků, výluk atd. je velká a jsou to právě finanční poradci, kteří v tom neustálým tlakem na pojišťovny udělali kus práce. Není to lehké, to mi můžete věřit - kolegové z pojišťoven poplatky rozkrývají věru jen neradi:) Nový zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích ("pojišťovácích") by měl přinést ještě větší srozumitelnost produktů pro klienty. A právě proto proti němu pojišťovny brojí...
Dobrý den, opravdu může pojišťovna zvýšit cenu pojistky i bez svolení klienta?(Kocmanova)
Foto
Dobrý den, to je vždy věcí smluvních a pojistných podmínek. Pokud máte pocit, že pojišťovna postupovala nesprávně, doporučuji využít konzultace s nezávislým finančním poradcem.
Dobrý den. Česká pojišťovna několikrát do roka chce, abychom přišli přepsat pojistku na byt, chatu. Samozřejmě, že ta nová je o několik set Kč dražší. Musím pojistku změnit dle ČP? A proč při uzavírání je dle pojišťoven uzavřena ta nejlepší pro zákazníka a za rok to už neplatí.....? Asi víte o čem mluvím. Děkuji za odpověď.(Drahuše)
Foto
Dobrý den, to je na indiviuální konzultaci a posouzení. Doporučuji se obrátit na někoho z našich členů: http://www.usfcr.cz/home-business/seznam-clenu/.
Skončil jsem s pojištěním protože 2 až 3 krát do roka pojistku zdražovali bez mého souhlasu. Nikdy žádnou pojistku. Pojištění jsem platil pravidelně bez jediného zpoždění a přesto když jsem k 1. lednu 2015 po dohodě skončil tak přišla pokuta cca 600 korun a nevím za co. S těmito zkušenosti raději šetřit a je to lepší. jediná výhoda že jsem pojistku ukončil bez problémů až na tu pokutu. A že jsem platil pravidelně to mohu dokázat protože banka to platila z mého konta. A to jsem od pojištˇovny nenárokoval žádné náhrady to by bylo asi ještě horší. příkladů je v mém okolí dost.(Lachman)
Foto
Dobrý den všem čtenářům. Pokud jde o dotaz - cítím s Vámi a doporučuji řešit s klienstkým centrem dané pojišťovny. Obecně bývají pojistky plné skrytých a nesrozumitelných poplatků a je to právě tlak nezávislých finančních poradců, který je pomáhá odbourávat. Doufejme, že se tento trend díky stávající diskuzi ve sněmovně nebude měnit...