„Foukání nebo-li průvan v metru je zapříčiněn pístovým efektem, který vzniká při jízdě souprav. Souprava vjíždějící do stanice žene před sebou velké množství vzduchu, jehož část zákonitě vane eskalátorovými nebo schodišťovými výstupy na povrch. Stejně tak za soupravou odjíždějící ze stanice vzniká podtlak a vzduch je částečně nasáván přes výstupy z povrchu,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Ve stávajících stanicích nejde s větrem nic udělat. Ovšem na nově vybudované trase „áčka“ našli řešení. Každých 200 metrů vybudovali prostupy mezi jednotlivými tunely, kam může vítr zabočit. Alespoň trochu to pomáhá.

Proč v některých stanicích fouká vítr na eskalátorech silně a jinde slabě? Dozvíte se v pořadu Selfie z Prahy. Dále mimo jiné zjistíte, že Lítačka byl především marketingový trik:

Video
Video se připravuje ...

Našli řešení, jak zabránit větru v metru! A Lítačka byl jen trik. Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček