„Na projektu pracujeme již několik měsíců, čekáme jen na souhlas z magistrátu. Projekt financujeme z vlastních zdrojů,“ řekl Slabý. Souhlas města by prý měl být pouze formalitou. Praha v této věci zatím vyjádření neposkytla.

V současné době společnost testuje wi-fi na desítce zastávek, mezi nimi jsou například Budějovická, Anděl, Florenc, Želivského nebo Náměstí Míru. Denně firma zaznamená 200 až 600 připojení. „Což je hodně, když vezmete v potaz, že o tom lidé oficiálně nebyli informováni,“ řekl Tomáš Tenzer z JCDecaux. Připojení má dosah asi 20 až 25 metrů od zastávky.

Pokud bude s projektem Praha souhlasit, v první fázi by se do dvou měsíců od rozhodnutí měla wi-fi rozšířit na stovku zastávek. V následujících několika měsících by pak mohla být až na 400 zastávkách. „Nelze ji dát na všechny, některé z nich totiž nemají připojení k elektrické energii čtyřiadvacet hodin,“ řekl Tenzer.

Firma v centru Prahy nyní spravuje 600 zastávek s reklamou a dalších 300 bez reklamy, dále 1500 metrů reklamního zábradlí a 20 veřejných toalet. Na starosti má i jejich údržbu a úklid. Ročně platí městu deset milionů korun.

Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) již delší dobu mluví o možnosti rozvázání smlouvy s francouzskou firmou. Smlouva je pro město prý nevýhodná. Primátorka chce navíc vypsat architektonickou soutěž na novou podobu zastávek. JCDecaux nevýhodnost smlouvy odmítá. „Nikdo nám neřekl v čem, navíc město s námi nekomunikuje,“ řekl ve středu Slabý.

Zmizí některé tramvajové linky?

Ropid v současné chvíli připravuje kampaň, ve které chce oslovit cestující v souvislosti s chystanými změnami MHD, jež mají začít platit od 1. července. Na tramvajových zastávkách se objeví otázky, na které mohou cestující odpovědět. Své podněty a odpovědi mohou zasílat na adresu tramvaje@ropid.cz nebo na adresu Ropidu v Rytířské ulici 10.

„V oblasti tramvajové dopravy budou představeny tři návrhy možných změn,“ prohlásil ředitel ROPID Petr Tomčík. Konzervativní návrh nepočítá s velkým rozsahem změn. „Představa druhého návrhu je odvážnější, bude řešit například přímé tramvajové spojení mezi Strašnicemi a Palmovkou. Třetí z návrhů má poskytnout cestujícím a městským částem náhled na to, jak by mohla tramvajová síť vypadat, kdyby po ní jezdily pouze páteřní linky,“ doplnil Tomčík.

Výrazné změny v MHD provedlo město naposledy v roce 2012. Tehdy přesměrovalo většinu linek, některé byly zrušeny. Proti změnám se zvedla vlna nevole z řad cestujících i jednotlivých radnic, které si navíc stěžovaly, že jejich připomínky město i Ropid ignorovaly.