Veletržní ulice bývala dříve téměř neustále zacpaná. Jakmile se ale otevřel tunelový komplex Blanka, který přesně kopíruje její trasu, většina aut z ní zmizela. Praha 7 nicméně přichází s opatřením i na vymýcení zbytku řidičů, kteří stále jezdí Veletržní, ačkoliv by mohli využít tunel.

„Cílem je řidičům vnutit nutnost používat tunely. Jde nám o zamezení průjezdu tranzitu. Tento týden se postupně maluje nové značení včetně cyklopruhu,“ sdělil místostarosta Prahy 7 pro oblast dopravy Ondřej Mirovský (zelení).

Právě prostoru pro cyklisty přibude a vzniknou i další parkovací stání. Naopak míst pro auta ubude – nově budou jezdit vždy jen v jednom pruhu. „Vše se dokončí do neděle 17. října,“ dodal Mirovský.

Na Veletržní už navíc k jedné změně došlo začátkem října. Intervaly zelené na přechodech pro chodce se prodloužily o tři vteřiny z pěti na osm. Zelený panáček tak svítí osm vteřin a dalších osm mají ještě lidé na dojití.

Podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) Praha 7 vydělala na Blance ze všech městských částí nejvíc.

„Jednoznačně se naplnily modelové předpoklady, že půjde o lokalitu s největším úbytkem povrchové dopravy. Lze říci, že Letná je jednoznačným vítězem, kterému tunelový komplex Blanka nejvíce pomohl. Zklidňující opatření jsou zde naprosto na místě a nepochybně přispějí ke zvýšení kvality života místních obyvatel,“ řekl.

Fotogalerie
4 fotografie