„Když se v 90. letech začalo uvažovat o tunelovém komplexu, magistrát složil komisi ze starostů Prahy 5, 6, 7 a 8. Ta měla za úkol vybrat trasu, kudy povede,“ vzpomínal mluvčí Metrostavu František Polák.

Nakonec se tak sešlo 60 možností, o kterých se dva roky hlasovalo. Tři varianty postoupily do finále, kde se už detailně rozpracovávaly. A aby každý nemusel složitě vyslovovat a pamatovat si pracovní názvy, asistentka architekta vymyslela tři ženská jména.

„Varianta přes Dejvice se jmenovala Dana, přes Holešovice Hana a nakonec přes Bubeneč slavná Blanka,“ pokračoval Polák.

Ten také Blesku přiznal, že jména byla opravdu vybraná náhodně. „Tenkrát jsem u toho shodou okolností byl. Důležité bylo, aby se názvy jednoduše vyslovovaly a pamatovaly,“ dovysvětlil.

Komise nakonec doporučila zapracovat do územního plánu variantu Dana a jako rezervu si zvolila Hanu. Po dopracování byla však Dana jednohlasně zavrhnuta, především kvůli vedení podél Vltavy a tím složité ochraně před velkou vodou.

Varianty Blanka a Hana byly dopracovány a v roce 1996 byla definitivně zvolena Blanka. O rok později započala projektová příprava a následně o šest let později, v roce 2003, bylo vydáno územní rozhodnutí. A později se začala razit průzkumná škola...

Fotogalerie
7 fotografií