Veletržní ulice vede od nádraží v Bubnech k Letenskému náměstí. Nově se bude v obou směrech jezdit pouze jedním pruhem.

Veletržní přímo kopíruje tubus tunelu Blanka, a je proto logické ubrat jízdní pruh, když jsou nové pruhy v tunelu pod zemí,“ vysvětluje místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský (zelení).

Po přemalování čar vzniknou na vozovce desítky parkovacích míst a více prostoru získají i cyklisté.

Počítáme s úpravami na Veletržní ulici,“ potvrdil změnu počtu jízdních pruhů náměstek pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Další změny ale plánuje zavádět až po otevření tunelu. Padají i návrhy, že se počká rok a až pak se vyhodnotí, jaký má Blanka na dopravu vliv. „Jednotlivá opatření chceme zavádět racionálně,“ dodal Dolínek.

Video
Video se připravuje ...

Blesk.cz projel proražený tunel Blanka Jan Jedlička, foto: David Malík, hudba: Yellow

To se ale nelíbí Trojkoalici, která vládne společně s ANO a ČSSD. Ta za viníka nepřipravených opatření označuje Technickou správu komunikací (TSK), tedy organizaci patřící pod magistrát. „Hlavní brzdou je TSK. Její princip, že se rok počká a pak se doprava na povrchu omezí, považujeme za nebezpečný,“ kritizuje zastupitelka Trojkoalice a radní pro dopravu Prahy 6 Petra Kolínská.

Ta s kolegy sepsala desítky opatření, které by se podle Trojkoalice měly po otevření tunelu zavést. V návrzích je mimo jiné zavedení metrobusů, které by jezdily Blankou a spojily Prahu 5, 6 a 8. Dále požadují delší intervaly na přechodech pro chodce v oblasti Letné nebo omezení průjezdu Smetanovým nábřežím.

Fotogalerie
33 fotografií