Roční kupon na pražskou MHD stojí 3 650 korun. Pokud se tedy jeho cena odečte od oněch 4 350 korun, parkování v jiném sektoru vyjde na 700 korun.

Vázat ceny parkovného na tramvajenky je, mírně řečeno, ptákovina. Pokud chce Praha motivovat řidiče, aby přesedli na hromadnou dopravu, měla by vymyslet něco smysluplného než pseudoslevy. Je to, jako by se řeklo, že pejskaři, kteří si k psíkovi koupí ještě kočičku, nebudou muset platit poplatky za psy,“ řekl Právu starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09).

Souhlasí s ním i představitelé dalších městských částí. Starosta Prahy 5 Radek Klíma (TOP 09) také považuje za nesmysl nutit řidiče kupovat kupon MHD. „Souhlasím s jinými cenami pro parkování v celé městské části a ve vybraném sektoru, nicméně systém by měl být lépe nastavený,“ říká.

A starostka Prahy 3 Vladislava Hujová (TOP 09) na magistrát napsala, že důrazně žádá, aby podmínky byly pro všechny její občany stejné.

Magistrátní radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) se ale brání, že nechce nikoho zvýhodňovat. „Smyslem této úlevy je vyjít vstříc občanům, kteří z nějakých důvodů potřebují parkovat i ve větší vzdálenosti od svého bydliště. Zároveň si však zakoupí roční kupon na MHD a je tak reálný předpoklad, že minimálně část svého cestování budou realizovat veřejnou dopravou a nikoli automobilem,“ tvrdí.

Nyní fungují parkovací zóny v Praze 1, 2, 3, 7 a části Prahy 16. Příští rok na jaře mají začít existovat i v Praze 4, 5, 6 a 9.