Řidič pražské tramvaje si kamerou na palubdní desce natočil svou jízdu a na facebookové stránce zveřejnil moment, kdy mu osobní auto přejede koleje a těsně před vozem odbočí vlevo. Okamžitě se ozve upozorňující zvonění. Chybělo pár centimetrů a mnohatunová tramvaj auto nabořila.

Pokud se tomuto nerudnému tramvajákovi auto před soupravu dostane příště, může se už nyní obávat střetu. Pražský tramvaják Václav K. rozhodně prý brzdit nebude. „Žádná defenzivní jízda, jak školí podnik. Neustále před někým, kdo porušuje bez jakýchkoli zábran zákon, brzdit a zastavovat! Naopak jízda ofenzivní!“ hřímá řidič tramvaje na Facebooku.

„Nějaká práva mně zaručuje zákon, mám přednost, a tak jedu! Buď nějaké zákony platí, nebo je pak nepotřebujeme, řídíme se právem silnějšího a drzejšího, a pak nepotřebujeme ani tu bandu darmožroutů, kteří ty zákony schvalují a sedí v parlamentu!“ pokračuje řidič, který se rozhodne svůj názor a výhrůžky zveřejnit pod svým plným jménem.

Jeho otevřená a dostupná facebooková zeď se mu videy s neukázněnými řidiči, kteří vjíždějí před tramvaj na koleje, jenom hemží. Řidič je doplňuje nenávistnými komentáři typu: „Teď mě mrzí, že jsem brzdil magnety a zabránil střetu. Mohla dostat ponaučení.“ Napsal k videu řidičky na Staroměstské.

Video
Video se připravuje ...

Řidička mezi Staroměstskou a Právnickou fakultou těsně před tramvají odbočila. Facebook.com

Za pravdu mu dává jiný řidič tramvaje Richard S., který si říká Drtikol a také si stěžuje si na neukázněnost řidičů v autě. Z nehody, která se mu přihodila, však jako by měl dětinskou radost. „Já jel včera defenzivně pade, UKčko mi to tam ofenzívně poslal a já ho diplomaticky sestřelil!“ píše v komentářích s rozesmátým smajlíkem.

Tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková četnost každodenních stresových situací v dopravním provozu potvrzuje s tím, že všichni řidiči mají k dispozici služby psychologů, k nimž mohou docházet na konzultace.

Pod pojmem defenzivní jízda se u DPP rozumí taková jízda, během níž řidič tramvaje počítá s chybami ostatních účastníků provozu na pozemních komunikacích. Vzhledem k dlouhé brzdné dráze kolejových vozidel jsou na řidiče tramvají kladené daleko větší nároky z hlediska tzv. čtení provozu a spoustě nehod řidič tramvaje zabrání tím, že předvídá a ví, jaké jsou běžné chyby ostatních účastníků provozu, a tímto „čtením“ uzpůsobí svou jízdu tak, aby k případné kolizi nedošlo. Kdyby řidiči tramvají nejezdili defenzivním způsobem, tak by nehodovost tramvají byla daleko vyšší, než je tomu teď,“ uvedla na vysvětlenou mluvčí.

Video
Video se připravuje ...

Řidič těsně před tramvají odbočil vlevo. Facebook.com