Sobota 20. dubna 2024
Svátek slaví Marcela, zítra Alexandra
Oblačno, déšť 8°C

26. červenec 1989: Betonový 'atentát' na Florenci

Autobusové nádraží Florenc
Autobusové nádraží Florenc  (Autor: wikipedia.org)
Autor: VP, rum - 
26. července 2009
05:00

Nejznámější československé autobusové nádraží na pražské Florenci vyděsilo Karla J. natolik, že se rozhodl napsat svůj zážitek do Večerní Prahy.

„Na stanovišti č. 10 se utrhl kus betonu a těsně minul hlavy cestujících čekajících na spoj do Brna. Tentokrát se naštěstí pád betonové bomby obešel bez tragických následků. Budou na Florenci nadále spoléhat na náhodu?“ ptal se rozhořčeně čtenář Karel J.

Kdyby tušil, že Florenc se nějaké první zásadní změny dočká téměř po 20 letech, možná by mu ani ten dopis nestál za to. Teprve koncem letošního června se otevřela nová odbavovací hala za 70 milionů korun.

Ve špatném stavu nebyla ale jen Florenc. Třeba smíchovské nádraží by s přehledem vyhrálo jako nejšpinavější. „Čtenář V. L. napsal rozhořčený dopis, ve kterém barvitě líčil, jakou špínou se prodírají lidé, kteří chtějí jet z nástupiště autobusů směrem na Zbraslav, Chuchli, Radotín a Barrandov. Co na to příslušné orgány?“ ptala se dál VP. Lakonická odpověď zněla: Podle vyhlášky by tam mělo být dostatek košů. To by teda asi mělo, a dokonce i dnes...

marceska1 ( 26. července 2009 12:52 )

Tak opravdu nevím a nejak postrádám smysl kritiky v bloku 20 let po revoluci..... To je tedy úspech, ze se po 20 letech nádrazí Florenc dockalo obnovy????..... A vubec, co se týká tak nejak cestování po CR..... Tzv. Dálnice D1????..... Jen velké parkoviste o stavu vozovky nemluve...... A zeleznice????? No tak krome Pendolínu také kapitola sama pro sebe a beze zmen..... Opravdu fantastický zázitek..... Jak ubohé, ze se celkem mnoho za tech 20 let nezmenilo... Mám dojem, ze by spíse bylo na míste kritizovat, co se za tech 20 let témer nezmenilo, docela dost by se toho dalo najít.... od more zdravím vsechny cestující cechy, at uz svým vlatsní vozem, ci autobesem nebo po zeleznici!!!!!!!

gogo ( 26. července 2009 08:54 )

ale ještě dvacet let po vítězství svobody a demokracie bylo ve stavu ještě horším... A spolu s ním je stále v úděsném stavu většina nádráží v troskách Československa zvaném Česko... České dráhy byly odevzdány do soukromých (!)rukou podvodníků, kteří mají osobní milionové zisky, provokativně se předhánění v nákupu těch nejluxusnějších limuzin a ještě drze z téměř prázdné státní pokladny žádají další a další mnohamilionové dotace... A cestující ? Ten na nádraží se musí někdy až bát si sednout na špinavé lavice na neuklizeném peroně s opadavající omítkou, která viděla zedníka naposledy v první republice... V Československu se peníze na modernizaci nádraží také moc nedávaly, ale šly třeba na bytovou výstavbu či stavbu elektráren nebo metra. Dnes takto ušetřené peníze jdou pouze do kapes lumpů kteří rozkradli tento stát ...

Zobrazit celou diskusi