26. červenec 1989: Betonový 'atentát' na Florenci
Nejznámější československé autobusové nádraží na pražské Florenci vyděsilo Karla J. natolik, že se rozhodl napsat svůj zážitek do Večerní Prahy.
„Na stanovišti č. 10 se utrhl kus betonu a těsně minul hlavy cestujících čekajících na spoj do Brna. Tentokrát se naštěstí pád betonové bomby obešel bez tragických následků. Budou na Florenci nadále spoléhat na náhodu?“ ptal se rozhořčeně čtenář Karel J.
Kdyby tušil, že Florenc se nějaké první zásadní změny dočká téměř po 20 letech, možná by mu ani ten dopis nestál za to. Teprve koncem letošního června se otevřela nová odbavovací hala za 70 milionů korun.
Ve špatném stavu nebyla ale jen Florenc. Třeba smíchovské nádraží by s přehledem vyhrálo jako nejšpinavější. „Čtenář V. L. napsal rozhořčený dopis, ve kterém barvitě líčil, jakou špínou se prodírají lidé, kteří chtějí jet z nástupiště autobusů směrem na Zbraslav, Chuchli, Radotín a Barrandov. Co na to příslušné orgány?“ ptala se dál VP. Lakonická odpověď zněla: Podle vyhlášky by tam mělo být dostatek košů. To by teda asi mělo, a dokonce i dnes...
Tak opravdu nevím a nejak postrádám smysl kritiky v bloku 20 let po revoluci..... To je tedy úspech, ze se po 20 letech nádrazí Florenc dockalo obnovy????..... A vubec, co se týká tak nejak cestování po CR..... Tzv. Dálnice D1????..... Jen velké parkoviste o stavu vozovky nemluve...... A zeleznice????? No tak krome Pendolínu také kapitola sama pro sebe a beze zmen..... Opravdu fantastický zázitek..... Jak ubohé, ze se celkem mnoho za tech 20 let nezmenilo... Mám dojem, ze by spíse bylo na míste kritizovat, co se za tech 20 let témer nezmenilo, docela dost by se toho dalo najít.... od more zdravím vsechny cestující cechy, at uz svým vlatsní vozem, ci autobesem nebo po zeleznici!!!!!!!