Mléčné, smetanové, vodové nebo ovocné? Ačkoli mléčné, kam patří i jogurtové a tvarohové, mají zhruba třikrát vyšší energetickou hodnotu než ovocné nebo vodové zmrzliny ale obsahují bílkoviny, díky kterým nás lépe zasytí.

Ovocné nebo vodové se sice »tváří« jako zdravá svačinka plná ovoce a vitaminů, ale ne vždycky tomu tak je. „Často obsahují hodně cukru a o to menší podíl ovocné složky. Navíc mají vyšší glykemický index, takže po jejich konzumaci dostaneme velmi brzo hlad,“ vysvětluje nutriční terapeutka Věra Boháčová z Fóra zdravé výživy.

V obchodě proto sahejte spíše po tvarohových zmrzlinách s více než 50% obsahem tvarohu nebo po jogurtových. Ovocné nemusíte zatracovat, ale musíte sledovat podíl ovocné složky – čím více ovoce, tím lepší.

 „Pokud dítěti dopřejete jako svačinu ovocnou zmrzlinu, tak s co nejvyšším obsahem ovoce, a ideálně ještě přidejte navíc tvaroh nebo jogurt,“ radí Věra Boháčová.

Zmrzlinu si v létě určitě nezakazujte. Jen byste měli počítat s její vyšší kalorickou hodnotou a podle toho ji zařadit do vyváženého jídelníčku.

Všímejte si i složení a tabulky výživových hodnot na obale a nezapomínejte, že údaje jsou uvedené na 100 g (nebo 100 ml) výrobku, což většinou neodpovídá jedné porci (i když i hodnoty jedné porce můžeme na některých zmrzlinách najít). Vybírat tedy můžete i podle velikosti.

Fotogalerie
15 fotografií