Zájezd na Korfu si Magdaléna Kaková koupila letos v červnu od CK Electra Tours. Zaplatila za něj 15 000 korun. Zájezd však nekupovala přímo u cestovky, ale u zprostředkovatele – cestovní agentury Invia.

Ochotná prodavačka jí doporučila CK Electra Tours, jakožto odborníka na Řecko, a poskytla katalog. V tom si Magdaléna Kaková vybrala hotel Corfu Sea Garden. V katalogu byl hotel popisován jako »hotelový komplex s nádherným pohledem na moře a pohoří plné zeleně«.

Největší předností hotelu je prý »jeho umístění přímo u pláže v blízkosti klidného mysu Asprokavos«. Koho by ale napadlo, že ona zmiňovaná pláž vlastně ani pláží není.

Pláž, nebo pískoviště?

Nejen paní Kaková při příjezdu do hotelu nevěřila svým očím. Místo krásné pláže byla totiž u hotelu dvoumetrová zeď, kolem které byl navezen pás písku. Do vody se muselo chodit přes betonovou zídku. Na pláži bylo jen pár rozbitých lehátek a kvalita vody podle ní neodpovídala ani Máchovu jezeru. „Všechny splašky z hotelu totiž vedly přímo do vody u rádoby pláže,“ říká.

Nedejte se!

Spolu s dalšími účastníky zájezdu si paní Magdaléna okamžitě stěžovala u delegátky a žádala nápravu. Ta jí nabídla, že ji ubytuje v jiném hotelu, avšak bez stravy. To však bylo pro paní Kakovou nepřijatelné, protože měla zaplacený pobyt s all inclusive.

Jako další alternativu delegátka nabídla možnost zapůjčit si auto (za 40 eur na den) a dojíždět na asi 5 km vzdálenou pláž. S tím však také nesouhlasila, a tak byla na místě sepsána stížnost, kterou delegátka doručila CK Electra Tours.

Reklamace se zamítá

Právník zastupující CK Electra Tours napsal paní Kakové dopis, že se reklamace zamítá. Jedno z odůvodnění bylo i to, že je na internetu u pláže a plážového servisu uvedeno, že jde o uměle vytvořenou písečnou pláž.

Podle Tomia Okamury z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur je však směrodatné to, co je uvedeno v platné cestovní smlouvě a v katalogu, nikoliv na internetu.

A co teď s tím?

Blesk se snažil spojit s vedením společnosti CK Electra Tours, avšak marně. Protože si paní Kaková koupila zájezd přes cestovní agenturu Invia, kontaktoval Blesk ji. Tam byli vstřícnější.

„Samozřejmě se budeme případem zabývat. Paní může poslat reklamaci nám a my ji předáme. Jsme sice pouze prostředník, ale alespoň máme jistotu, že s námi bude cestovní kancelář mluvit. Přinejhorším můžeme paní Kakové nabídnout alespoň nějakou kompenzaci,“ řekl Blesku mluvčí cestovní agentury Invia Michal Tůma.

 


Stalo se vám to samé? Napište nám svůj příběh na online@blesk.cz

 

 


Fotogalerie
4 fotografie

 


Jak zájezd reklamovat

1. Stěžujte si už na místě u delegáta. Pokud cestovka nesplnila to, co bylo uvedeno v platné smlouvě, stěžujte si už na místě. Delegát by měl závady odstranit. Pokud se tak nestane, ihned po návratu do ČR zájezd reklamujte.

2.. Reklamace musí být provedena do 90 dnů od zakončení zájezdu. Reklamujte pomocí doporučeného dopisu, ať máte v ruce důkaz, že jste reklamaci podali.

3. Připojte svědectví ostatních účastníků nebo fotografie dokazující reklamované skutečnosti.

4 Reklamaci můžete podat buďtou cestovní  kanceláře, se jeli, nebo u cestovní agentury, u které byl zakoupen. Ale pozor! Reklamaci musí vyřídit kancelář, cestovní agentura je jen prostředník.

5. Cestovní kancelář má 30 dnů na odpověď.  Pokud nebudete vyjádřením cestovky spokojeni a nedojde k domluvě, budete se muset obrátit na soud.


Ještě než vyrazíte na prázdniny

1. Chtějte vidět certifikát o pojištění proti úpadku a sledujte v něm údaje, dokdy a u koho je cestovka pojištěna.

2. Nepleťte si cestovní kancelář s cestovní agenturou. Ze zákona jsou povinny pojistit se proti úpadku CK pouze cestovní kanceláře.

3. Pokud si kupujete zájezd přes internet u cestovní agentury, chtějte vědět, s jakou cestovkou nakonec jedete. Prodejce má povinnost uvést, jaká cestovní kancelář zájezd realizuje a zda je pojištěna.

4. Ohlídejte si smlouvu. Pokud si chcete být jisti, že budete mít opravdu výhled na moře, nechejte si to přidat do smlouvy. Ve smlouvě by měly být označeny smluvní strany, místo pobytu, doprava na místě, vzdálenost hotelu od pláže, dětské bazény či služby animátora. Čím více specifik máte ve smlouvě, tím více pak můžete uplatňovat finanční odškodnění v případě, že vše nebylo tak, jak se tvrdilo v katalogu. Smlouva může obsahovat jen číslo zájezdu uvedeného v katalogu. Pak je důležité, co je napsáno v něm.

5. Sledujte recenze hotelu. Pokud chcete vědět, jak hotel ve skutečnosti vypadá, zadejte si do internetového vyhledávače recenze s názvem hotelu. Zobrazí se vám plno stránek se zkušenostmi jiných turistů.