Honda dnes oznámila, že 11. dubna kvůli dodávkám součástek dokonce omezí výrobu v továrnách ve Velké Británii na poloviny. Ve stejný den by se sice měly znovu rozjet i japonské továrny, které přestály tsunami, rozjedou se ale také jen na poloviční výkon.

Také největší světová automobilka Toyota se stále potýká s problémy. Mluvčí společnosti ve středu popřela zprávy že by automobilka obnovila výrobu kterou zastavila po zemětřesení 11. března. "Žádné obnovení výroby ve většině našich domácích továren příští týden nenastane," uvedla mluvčí Toyoty. Automobilka navíc v noci z úterý na středu potvrdila, že nedostatek součástek z Japonska zřejmě tento měsíc naruší její výrobu automobilů v Severní Americe. Toyota odhadla, že její ztráta způsobená zemětřesením se do pátku vyšplhá na více než čtvrt milionu vozů. Přestože by v pondělí chtěla spustit další provoz, 16 z jejích 18 japonských továren stále nejsou v provozu.

Menší problémy má druhá největší japonská automobilka Nissan, která návrat k produkci ohlásila již 21. května. Jejích pět továren na výrobu náhradních dílů běží a omezení jsou minimální. Jedna patálie však provází i tohoto výrobce. Motory V6 do terénních nissanů a suzuki, stejně jako do sportovních nissanů a infinity, se totiž donedávna montovaly v továrně Iwaki 50 kilometrů od elektrárny ve Fukušimě. Továrna je teď samozřejmě mimo provoz.

Nejmenší problémy mají Subaru, Mazda, Mitsubishi a Suzuki. Subaru by se chtělo vrátit k výrobě na plný výkon už ve čtvrtek a Mitsubishi spustilo výrobu ve všech třech továrnách na začátku měsíce. Mazda, která vyrábí v Japonsku náhradní díly, s tím začala už před čtrnácti dny. Nedotčená Suzuki kvůli nedostatku dílů pouze omezila provoz.