Dotaz: Dobrý den na TipCars.com, chtěl bych se zeptat na váš názor na Škodu Fabii Combi s motorem 1,4 16V 55kW. Vím že se vyrábí i s výkonem 74kW, ale 55kW by mi úplně stačilo.
Chci si koupit ojetý vůz, maximálně z roku 2003,tak bych chtěl vědět Váš názor, jaké je tento motor kvality a jak je to třeba u něho s životností (třeba kolik zvládne km).

Mockrát děkuji za odpověď.

Michal J.


Odpověď: Motor 1,4i 16V (55 kW) je pro fabii velmi dobrá volba. Problémy se zamrzáním odvětrání jeho klikové skříně (a následným ochromením mazání) nastávají jen za skutečně extrémních provozních podmínek, u nás takřka nepřipadají v úvahu. To by muselo mrznout mnoho dní v kuse a vůz jezdit stále nanejvýš na dvoukilometrovou vzdálenost. Výkonnější 74 kW verze nepřináší mnoho výhod. Daleko ochotněji se sice vytáčí, ale zato je spojena s mnohem kratšími převody. 55 kW točí při rychlosti 130 km/h na 5. rychlostní stupeň optimálních 3500 min-1, zato 74 kW při 130 km/h točí již 4300 min-1. To zvyšuje spotřebu paliva na dlouhých cestách.
Co se týká životnosti motoru, tak zde žádné citelné limity nevidím. Stejně, jako většina jiných moderních zážehových agregátů může vydržet klidně 300 tisíc km i více. To spíše jiné závady automobilu vás mohou připravit o peníze.“Informuje Martin Vaculík ze serveru TipCars.com. Pokud se s fabií skutečně chystáte najet takovou porci km, budete potřebovat tak šest dvojic táhel příčného stabilizátoru, troje brzdové kotouče, 4x4 ložiska kol, dvoje tlumiče a hlavně alespoň jednou budete měnit převodovku, dle způsobu jízdy pak zhruba dvakrát spojku. Konkurence nedopadne vesměs lépe, až na tu převodovku a táhel příčného stabilizátoru spotřebuje méně.
Celkově zhodnoceno, nic proti tomuto vozu nemám. Má dobré jízdní vlastnosti, je bezpečný, má přijatelnou spotřebu paliva (většinou do sedmi litrů na 100 km), pružný a kultivovaný motor.“ Dodává Vaculík z TipCars.com, kde motoristům radí před koupí automobilu.

Více informací zde