Podle Zdeňky Vorlové (46), která pracuje u dopravního podniku čtyři roky, je navíc situace čím dál horší.

Nejvíc nás rozčilují auta, která náhle vjedou tramvaji do cesty. Ohrožují sebe i cestující v tramvaji. Naložená souprava má až 60 tun a obzvlášť z kopce nebo když to klouže, tak má velké problémy zastavit,“ popsala Zdeňka v pořadu Blesk.cz Selfie z Prahy.

Pod kola často vbíhají i lidé. Ti navíc byli zvyklí, že tramvaj při odjezdu ze zastávky vždy zvonila. Tuto povinnost ale dopravní podnik zrušil.

„Na jednu stranu to bylo praktické. Na druhou si ale dokážu představit, jak lidé bydlící u zastávek trpěli, když jim tam každou minutu cinkala tramvaj,“ říká Zdeňka. Teď je tedy na každém řidiči, zda zvoní, nebo ne. Třeba na Andělu plném lidí ale cinkají raději téměř všichni.

A překvapuje vás, že někdy nastoupí všichni cestující, ale tramvaj stojí další desítky vteřin v zastávce a nejede? I to má vysvětlení. „Řídí nás jízdní řád. A na některých zastávkách jsou kontrolní body, kde je daný přesný čas, kdy z daného bodu smíme odjet. Pokud z něj odjedeme dřív, projeví se to negativně na naší výplatě,“ vysvětlila Zdeňka.

Kontrolní body se nacházejí hlavně na velkých křižovatkách, jako je Anděl, Palmovka či I. P. Pavlova. Na jedné trase jich je obvykle osm až deset.

Podívejte se na situace, kdy Zdeňka trpí. Uvidíte je v tomto díle pořadu Selfie z Prahy:

Video
Video se připravuje ...

Řidiči tramvají trpí: Koukněte, jak je lidé týrají! A tunel z tisíců knih: Proč ho boří? Matěj Smlsal, David Vaníček

Všechny díly Selfie z Prahy najdete ZDE!