Testované sedačky v metru jsou typu Revo od italské firmy Ruspa, které se využívají v metru, vlacích, autobusech, tramvajích, lodích či lanovkách po celém světě. Pro potřeby pražského metra byly mírně kvůli prostorovému uspořádání upraveny.

„Nové plastové sedačky jsou nasazeny záměrně v té samé soupravě, ve které už testujeme jiný typ laminátových sedaček, abychom mohli co nejlépe porovnat jejich opotřebení, náročnost na údržbu, nutnost oprav a podobně,“ uvedl vedoucí jednotky Správa vozidel Metro pražského dopravního podniku Jaroslav Kristen.

Pokud se jeden z testovaných typů plastových sedaček osvědčí, bude ho dopravce postupně umísťovat do všech souprav typu M1 v rámci plánované generální opravy, která proběhne v polovině životnosti těchto souprav, tedy po 20 letech provozu. Tento plán se začne realizovat už letos v srpnu a potrvá až 5 let.

Fotogalerie
5 fotografií