Testované sedačky v metru jsou typu Revo od italské firmy Ruspa, které se využívají v metru, vlacích, autobusech, tramvajích, lodích či lanovkách po celém světě. Pro potřeby pražského metra byly mírně kvůli prostorovému uspořádání upraveny.
Metro na Žižkov? Praha nechá vypracovat studii jeho rozvoje. Podoba Pražské integrované dopravy se změní
„Nové plastové sedačky jsou nasazeny záměrně v té samé soupravě, ve které už testujeme jiný typ laminátových sedaček, abychom mohli co nejlépe porovnat jejich opotřebení, náročnost na údržbu, nutnost oprav a podobně,“ uvedl vedoucí jednotky Správa vozidel Metro pražského dopravního podniku Jaroslav Kristen.
Pokud se jeden z testovaných typů plastových sedaček osvědčí, bude ho dopravce postupně umísťovat do všech souprav typu M1 v rámci plánované generální opravy, která proběhne v polovině životnosti těchto souprav, tedy po 20 letech provozu. Tento plán se začne realizovat už letos v srpnu a potrvá až 5 let.