Pondělní uzavírky to mají nejspíš sečtené. Již dlouhé roky bylo zvykem, že rekonstrukce vozovek začínala vždy v pondělí. Podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) to bylo nešťastné, protože v pondělí je největší dopravní špička a mnoho řidičů o plánovaných rekonstrukcích nevědělo. Nově se tak bude začínat v sobotu nebo úterý. Letní uzavírky jsou naplánované už od soboty 29. června, dlouhodobější projekty ale již běží.

Vinohradská ulice

Před prázdninami bude již částečně dokončená rekonstrukce Vinohradské ulice na hranici Prahy 2 a 3, která kvůli výměně tramvajových kolejí byla od března v jednom směru uzavřená. Na konci června by měla být podle Jana Šurovského, technického ředitele úseku Povrch a člena představenstva Dopravního podniku, opět v provozu. 

Vídeňská ulice

Od začátku června začala taky oprava komunikace a chodníků ve Vídeňské ulici v Praze 4, jež je klíčová pro napojení na Jižní spojku a celkově jižní část Prahy: „Začali jsme s opravami záměrně v předstihu o jeden měsíc. Rekonstrukci vozovky bychom chtěli stihnout do začátku školního roku, pak budeme dodělávat chodníky. Nyní je komunikace dostupná pro rezidenty, ale není přístupná pro tranzitní dopravu,“ komentovala situaci mluvčí Technické správy komunikací hl. m. Barbora Lišková.

Štěrboholská spojka

Od roku 1997 se na Štěrboholské spojce v Praze 15 nekonala žádná zásadnější oprava, proto s ní v březnu TSK začalo. Do konce srpna by měla být hotová poslední etapa, která se bude týkat směru do centra v úseku mezi ulicí s čerpací stanicí pohonných hmot MOL a Národních Hrdinů. Oblast bude průjezdná, avšak částečně omezená.

Jižní spojka

K drobným dopravním omezením dojde na Jižní spojce již od 2. července, kdy se budou kontrolovat lana mostu. Samotný lanový most pak čeká v létě dvakrát diagnostika, kdy bude muset být provoz na Jižní spojce uzavřený obousměrně. Nejprve v sobotu 21. července do dopoledních hodin následujícího dne. O čtrnáct dní později by se zátěžový test lanového mostu měl opakovat. Podle Scheinherra bude na místě několik desítek policistů, kteří budou řídit dopravu.

Nádražní ulice

Do dlouhé Nádražní ulice v Praze 5 by se od července měli dostat pracovníci společnosti CETIN, kteří zahájí přibližně roční koordinovanou opravu Nádražní ulice. V jejím rámci se vymění povrch komunikace, tramvajová trať, opraví se mostek, přes který jezdí vlaky směrem do Plzně, a vymění se sítě. Podrobný harmonogram prací ještě není zveřejněný. Tramvajová doprava směrem na Barrandov bude však ve speciálním režimu, poněvadž bude odříznutá od dalších tramvajových linek a kvůli tomu bude zřízená provizorní jáma.

„Budeme mít první opravárenskou jámu, která zajistí, že provoz budeme moci na místě na několik měsíců zanechat. Celková rekonstrukce bude trvat rok,“ komentoval chystané změny Adam Scheinherr. Samotná opravárenská jáma se v současnosti již vykopává a měla by do budoucna sloužit i k dalším chystaným opravám v oblasti Smíchova, než bude dokončený Dvorecký most.

Rampa u tunelu Blanka

Velmi náročná oprava po celou dobu prázdnin se očekává také u vjezdu v Holešovičkách do tunelového komplexu Blanka. Technická správa komunikací se zde chystá za plného provozu opravovat sjezdovou rampu ze severu. „Je to velmi náročná práce, jedná se totiž o nosný objekt a potřebujeme přeizolovat sjízdnou rampu. K uzavření nemůže dojít, ale očekávejte omezení,“ komentovala chystané změny Barbora Lišková.

Dopravní koordinátor

Po nočním starostovi vznikne na magistrátu další nová pozice, v níž usedne člověk, který by měl komunikovat s veřejností a zároveň využívat své technické znalosti. Pozice dopravního koordinátora by měla být do konce srpna obsazená a spadala by pod dopravní odbor magistrátu. V lepší komunikaci s veřejností by měl pomoci i vylepšený portál opravujeme.to, který přináší informace o aktuálních opravách v Praze i o tom, kdo je provádí. V neposlední řadě byly založené facebookové stránky TSK hl. m. Prahy, na nichž se informuje o opravách a odpovídá na dotazy veřejnosti.

Fotogalerie
9 fotografií