Pražané byli převážně zvyklí na jednotnou červenou barvu, pokud šlo o tramvaje T3. Nová T3 Coupé se však neliší jen barvou. Kromě toho, že je modrá, liší se oproti dalším standardním vozům i svým provedením. Má jen jedny dveře, otevřenou zadní část vagonu, určena je jen pro sedící pasažéry, a co víc – disponuje barem!

Retro skloubené s modernou

„Projektu se Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) relativně bránil, a to především z hlediska finanční návratnosti,“ uvedl na vysvětlenou generální ředitel DPP Martin Gillár. „Když za námi se svým konceptem přišla Anna Marešová, už to bylo k uvážení.“ Autorkou nového designu je právě paní Marešová, která nad vývojem designu tramvaje strávila více než dva roky.

Video
Video se připravuje ...

Takto vypadala první jízda nejnovější tramvají Dopravního podniku. David Zima

„Nový design tramvaje pro mne představoval velkou výzvu, protože T3 jsou nadčasové typy,“ svěřila se při slavnostním představení. „Chtěla jsem ukázat, že tramvaj může být luxusní i při zohlednění tradičního designu,“ uvedla Marešová, která se proslavila designováním erotických pomůcek. Nutno dodat, že se jí záměr povedl na výtečnou. Nová T3 Coupé totiž svým vzhledem už na první pohled evokuje nejen retro, ale i modernu. Disponuje například také starobylými znehodnocovači jízdenek i vypouklými střešními okny, kterými disponoval autobus RTO.

Drobné odchylky z hlediska řidiče

První slavnostní jízdu s novou tramvají uskutečnil vedoucí jednotky Historická vozidla a zároveň i manažer projektu T3 Coupé Jan Šurovský. „Ovládání se oproti klasickým tramvajím typu T3 v zásadě lišit nebude, až na drobné výjimky,“ uvedl Šurovský pro Blesk.cz. „Jednou z těch drobnějších je například ovládání dveří, protože v T3 Coupé jsou jen jedny. Hlavní rozdíl však bude ve váze, protože nová tramvaj je velice těžká kvůli železu v nosnících. To se v provozu projeví především na brzdné dráze.“

Co si užijí cestující?

Kromě atraktivní jízdy, které se najednou bude moci zúčastnit maximálně 31 sedících osob, si cestující užijí na tramvaje neobvyklý komfort, jízdu v polootevřeném voze, a hlavně jedinečnost okamžiku. Do 29. října v rámci Design bloku budou jízdenky, které zájemcům zaručí jízdu na trase Výstaviště Holešovice – Vltavská – Bílá Labuť – Právnická fakulta – Malostranská – Chotkovy sady – Strossmayerovo náměstí a zpět, stát 200,- Kč. Projížďky by měly být dlouhé cca 35 minut. Posléze bude pronájem T3 Coupé stát 7 700,- Kč na hodinu.

Nadto se ale cestující dočkají i milé pozornosti z řad obsluhy tramvaje, která bude adekvátně oděna do stylizovaných uniforem, jejichž návrh uskutečnil významný český návrhář Česlav Jaroš ve spolupráci s Radanem Kukalem. „Chtěl jsem, aby obsluha vypadala důstojně a aby její uniforma korespondovala s barvou tramvaje,“ vyjádřil se Jaroš.
Fotogalerie
25 fotografií