O nutnosti postavit mezi Prahou 7 a Prahou 8 nový most se začalo v metropoli hovořit zejména kvůli špatnému stavu ostatních podobných staveb v okolí. Vznik Rohanského mostu je zatím jen v teoretické rovině, Blesk.cz ale zjišťoval, co by tato nová významná dopravní stavba znamenala pro své okolí.

Tiskový mluvčí Institutu plánování a rozvoje Marek Vácha uklidňuje všechny „lávkychtivé“ obyvatele, že plánovaná lávka pro pěší mezi Holešovicemi a Karlínem, která má vést přes ostrov Štvanice, je stále ve hře. „Počítáme s oběma stavbami. Každá plní jinou úlohu a obě jsou zapotřebí,“ uvedl mluvčí, podle kterého v tomto ohledu platí dříve nastíněný scénář: současný přívoz „HolKa“, který funguje v rámci pražské integrované dopravy, by zanikl v okamžiku zprovoznění lávky, která přívoz nahradí.

Jak si okolí mostu představit?

Vznik Rohanského mostu bude samozřejmě obrovským zásahem nejen nad samotnou řekou, ale také předpolí této stavby významně ovlivní celou oblast. „Na Rohanském ostrově vyroste plnohodnotná čtvrť a napojení mostu je s tím slučitelné. Na holešovickém břehu se změní část nábřeží a organizace dopravy, což může být příležitost pro celkovou kultivaci nábřeží,“ nastínil Marek Vácha, že vznik mostu může napomoci v dlouhodobé snaze o revitalizaci holešovické náplavky, která je dosud částečně v nelichotivém stavu.

„Podstatné je také tramvajové propojení obou částí zejména s ohledem na stav sousedních mostů vyžadujících velké stavební zásahy a tím i omezení provozu tramvají na nich,“ otřel se závěrem Marek Vácha o kondici sousedních dopravních staveb, kterými jsou Libeňský a Hlávkův most. Právě nový Rohanský most by měl obřím dílem napomoci při řešení dopravy v období, kdy se budou jeho starší „kolegové“ opravovat.