Celý kopec novinek ve čtvrtek 13. září poodkryli vrcholní manažeři Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP). Nejpozději do roku 2020 by měly být dokončené geologické průzkumy metra D v oblasti Pankrác–Olbrachtova. Plánuje se i první úsek na Pankráci.

Metro D

„Do roku 2019 bychom chtěli dostat stavební povolení na úsek Pankrác – Nové Dvory. To znamená, že se začíná projektovat a měníme lehce dokumentaci pro stavební povolení. Důležitá změna je, že ve stanici Nádraží Krč nebude samostatná výstupní stanice. Na jižním konci na ni bude navazovat vlakové nádraží a soukromé parkoviště P+R. Suchou nohou se člověk dostane na vlak,“ řekl Martin Gillar, generální ředitel DPP.

Tramvaj s barem

Ke stoletému výročí založení Československa vyjede i nová výletní tramvaj. Designéři zrekonstruovali klasickou tramvaj T3. Bude v ní pouze osm míst k sezení a bar. Největší problém byl se střešními okny. Ta se musela vyrobit na 3D tiskárně, vézt až z Turecka a dodělávat na Slovensku. Podle Gillara bude vůz sloužit ke komerčním jízdám.

Vylepšení a opravy

Po celé Praze se chystají drobnější i velké opravy dopravních spojů. Ve stanicích metra Karlovo náměstí, Opatov nebo Flora se vystaví bezbariérový přístup. Do roku 2020 se bude pokračovat i v opravách stanic a eskalátorů například v Českomoravské nebo Jiřího z Poděbrad. Mělo by odzvonit i kalužím ze stropů na Florenci.

Video
Video se připravuje ...

Pražský Dopravní podnik představil novou tramvaj T3 Coupé. Jiří Marek

Rozrůst by se měla i tramvajová síť, jež se nejdříve bude stavět na trase Barrandov –  Holyně – Slivenec v dalším roce, trasa Divoká Šárka – Dědinská pak od roku 2022. „V určitém úseku Vinohradské jsme některé práce udělali už letos a budeme pokračovat další rok. Trať Na Zlíchově je v kritickém stavu a nutně potřebuje opravu. Co stojí za zmínku, je trasa Újezd – Vítězná – Národní divadlo, kde dojde k celistvé opravě okolí i sítí,“ prozradil Tomáš Kaas, investiční ředitel DPP.

Generálka se nevyhne ani vozům metra a tramvajím. Opraví se sedačky, elektroinstalace a rámy. Podle generálního ředitele Martina Gillara se budou do vozů metra, stanic a tramvají nově instalovat kamery, aby se zvýšila bezpečnost cestujících. Do ulic by měly do konce roku 2020 vyjet nové autobusy za skoro 2 miliardy korun.

Mobilní signál a wifi

V brzké době by se měl zavést mobilní signál v úseku metra Muzeum–Vyšehrad. „Do roku 2020 bychom chtěli rozšířit signál i dál,“ řekl Gillar. Dopravní podnik počítá i s nárůstem míst s wifi. Jak ve stanicích metra, tak i v tramvajích. V současnosti fungují hotspoty ve stanicích Florenc, Náměstí Republiky či Smíchovské nádraží.

Fotogalerie
13 fotografií