Pražští strážníci na tísňové lince kromě seriózních oznámení řeší čas od času i velmi bizarní a nečekané dotazy. I proto musí být operátor podle mluvčí strážníků Ireny Seifertové „klidný, vyrovnaný, pohotový a komunikativní jedinec, který se dobře rozhoduje ve stresové situaci a je psychicky odolný“.

Důkazem budiž jeden z telefonátů, který strážníci řešili v nedávné době. Volající se na operátora obrátil s dotazem, který ho překvapil. „Můžu splachovat záchod po desáté hodině?“ zajímal se muž na druhém konci linky. Podle všeho mu totiž někdo řekl, že to není možné kvůli rušení nočního klidu.

„Můžete. Jestli je to takový stejný záchod, jako mám doma já, tak můžete,“ nenechal se vyvést z míry operátor. „Víte, já bydlím v Praze přechodně. Já jsem z vesnice z rodinného domku, takže já tohle vůbec neznám,“ vysvětlil pak muž. Strážník znovu potvrdil, že i po desáté hodině může spláchnout záchod, a dokonce ho ještě ubezpečil, že tuto činnost lze provádět po celou noc.

Video
Video se připravuje ...

Pražská městská policie si musela poradit s neobvyklým dotazem. Městská policie hl. m. Prahy

Městská policie musí denně řešit průměrně 850 telefonátů. Nejvytíženější části dne jsou rána a odpoledne. Lidé v tuto dobu volají kvůli parkování, kdy přijíždějí do práce a domů. V létě se zase telefony nezastaví během večerní směny. Ta nejčastěji reaguje na rušení nočního klidu. „Zajímavostí je, že při úplňku volá nejvíce občanů o půlnoci,“ uvedla mluvčí pražských strážníků Irena Siefertová.