S velkou pompou se trolejbus vrátil do pražských ulic 1. července po téměř 46 letech, poslední trolejbus totiž vyrazil od vinohradské Orionky v neděli 15. října 1972. V provozu ale vydržel bez škrábnutí jen měsíc a půl.Trolejbus provozovaný na lince 58 (Palmovka – Letňany) měl včera dopravní nehodu a čeká jej oprava,“ informovala na Twitteru Pražská integrovaná doprava (PID).

Za jeho vyřazení přitom může nešťastná náhoda. „Při sekání vzrostlé trávy došlo k odmrštění nezjištěného předmětu od rotační části žacího zařízení (křovinořezu), který zasáhl stojící trolejbus do skleněné výplně pravého křídla čtvrtých dveří,“ řekla Blesk.cz mluvčí Dopravního podniku Aneta Řehková. Oprava přitom není žádná legrace – okno se totiž musí objednat, což potrvá několik dní. Cestující se tak zatím „osmapadesátkou“ nesvezou. „Linka 58 je bohužel do odvolání mimo provoz. V podstatě je ale nahrazena ‚běžnými‘ autobusovými linkami 140, 185 a 302,“ uvedli zástupci PID.

První trolejbus v roce 1936

Linka 58 jezdí po téže trase, na které probíhalo testování. „Je to pokračování testovacího provozu, teď to ale bude linka MHD. Vyjede denně v intervalu 60 minut,“ řekl před zahájením provozu mluvčí společnosti ROPID Filip Drápal. Podle zákona jde o trolejbus, přestože vůz část cesty jede na baterii bez připojení na trolejové vedení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy už v minulosti testoval elektrobusy několikrát, nikdy ale nešlo o vozy, které by se na své trase připojovaly k troleji. Testovalo se loni, předloni i v roce 2014. Tehdy ale vůz ujel na jedno nabití málo kilometrů.

V hlavním městě vyjel první trolejbus přesně 9. srpna 1936. První linka vyjela od tramvajové vozovny Střešovice a trolejbusy jezdily v Praze přes 30 let. Poslední vyrazil od vinohradské Orionky v neděli 15. října 1972.