Jako by to bylo včera. Ještě v roce 1980 se mezi starou a novou budovou Národního muzea proháněly tramvaje. O dva roky později koleje z místa zmizely. Ne však nadobro.  „V souvislosti s rekonstrukcí budov Národního muzea, Vinohradské ulice a přilehlého okolí jsou v těchto dnech pokládány v předstihu koleje v místech, kde už jednou byly,“ informovala na Facebooku Pražská integrovaná doprava. Na narozeniny československé státnosti by měly být dostavěné. Zapojení do městského provozu se ale jen tak nedočkají.

Teprve do dvou let by se měl nový úsek napojit na stávající tramvajovou trať ve Vinohradské a Škrétově ulici. Dočasně by měl sloužit jako konečný úsek pro tramvajové vozy nebo stanice pro komerční jízdy. Ulice bude i nadále průjezdná pro zásobovací vozidla.

Kam dál?

Architekti z Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy by rádi propojili Muzeum, Hlavní nádraží a Bolzanovu ulici. Zatím ale není jasné, kam z Vinohradské třídy bude trať pokračovat. Ve hře jsou tři varianty.

Buď kolem Státní opery do Vrchlického sadů, nebo by v polovině odbočila do Washingtonovy ulice přes Opletalovu. Třetí varianta počítá s tím, že by koleje vedly Václavským náměstím s odbočkou do Opletalovy ulice. 

Fotogalerie
4 fotografie