„Když tam bude tramvajová trať, dojde k obsluze celého malešického sídliště a uleví se autobusové dopravě. V minulosti byla tato investice plánována v částce 1,2 miliardy korun. Nám se podařilo nalézt řešení, které bude levnější,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Z celkových nákladů dostane 300 milionů korun Pražská vodohospodářská společnost na přeložení vodovodu, který by byl jinak pod tratí. Mezi kolejemi nebude asfalt ani trávník, ale štěrk. „Svršek tak bude snadno rozložitelný, kdykoliv bude třeba, a nemusíme proto překládat teplovod. Celkové náklady se tím sníží,“ řekl Dolínek.

Celkem 650 milionů z nákladů stavby půjde na výstavbu samotné trati a s ní souvisejícími úpravami, například opravami vozovek. Praha zamýšlí zažádat o peníze z evropských fondů. Pro tento model financování je nezbytné, aby město letos vybralo projektanta a nechalo vytvořit projekt pro územní řízení. V roce 2019 pak musí získat pravomocné územní rozhodnutí a do konce roku 2022 trať postavit.

Praha společně s dopravním podnikem plánuje vznik několika nových tratí. Zatím nejblíže výstavbě je prodloužení kolejí z Modřan do Libuše. Nová trať má vzniknout rovněž z Barrandova do Slivence.