Projekt by měl v budoucnu pomáhat nejen klientům, kteří budou využívat služby, ale i jejich okolí. „Rodinní příslušníci se nebudou muset strachovat, protože budou vědět, že jejich příbuzný je pod neustálým dohledem. Například když dlouho nikdo SOS tlačítko nepřemístí, bude dispečink kontrolovat, zda je pacient v pořádku. Další důležitou skupinou zapojenou do projektu jsou lékaři, kteří díky tomuto systému budou mít k dispozici nové informace o stavu pacienta,“ uvedl ředitel úseku Smart City společnosti Operátor ICT Vladimír Zadina.

V krizové situaci by klienty mělo s dispečinkem tísňové péče spojit stisknutí tlačítka SOS. Do projektu by měla být zapojena i technologie takzvané telemedicíny, díky níž bude možné vzdáleně monitorovat životní funkce klientů, hladinu cukru v krvi nebo tlak.

Do pilotního testování budou lidé vybráni na základě konzultace s lékaři. Následovat bude navázání spolupráce se dvěma dispečinky agentur tísňové péče a data o pacientech budou analyzována a sdílena s nemocnicemi. Expertní skupina po roce fungování projekt vyhodnotí.